Xiaomi România, în parteneriat cu Asociația Studenților la Comunicare – Universitatea din București, lansează primul său proiect de educație în fotografie jurnalistică adresat studenților din România. 25 de studenți au șansa de a participa la un workshop practic și teoretic intensiv. La finalul workshopului, participanții pot câștiga granturi în valoare unitară de 1.000 de dolari pentru a-și pune bazele portofoliului personal.

Workshopul se adresează studenților pasionați de domeniul fotojurnalismului și oferă atât informații tehnice, cât și despre compoziție și alte elemente de bază ale fotografiei, precum și o componentă practică. Accesul la workshop este limitat, accesibil doar pe bază de portofoliu, conform regulamentului campaniei.

Xiaomi a lansat anul acesta cele mai recente smartphone-uri din seria Xiaomi 13T, două modele dezvoltate în parteneriat cu Leica pentru a susține experiența fotografică a utilizatorilor. Performanțele camerei și implicarea Xiaomi în domeniul artelor vizuale și al fotojurnalismului au inspirat lansarea primului proiect de educație în fotografie jurnalistică derulat de brand în România.

„La nivel global, odată cu lansarea noii serii de smartphone-uri, Xiaomi și-a asumat misiunea de a contribui, prin educație, la dezvoltarea artelor vizuale. Mă bucur să ne aliniem acestei misiuni și în România, printr-o inițiativă unică în regiune, și să contribuim prin cele mai bune asseturi ale noastre – tehnologia și experiența globală în fotografie – și prin dedicarea unor parteneri locali puternici la educarea noii generații de studenți”, a declarat Gina Gavriliu, Marketing Manager Xiaomi România.

Sub conceptul „Masterpiece in sight”, studenții pornesc în căutarea poveștile celor mai cunoscute zone ale Bucureștiului, pe care le scriu prin lentila noilor modele Xiaomi 13T și Xiaomi 13T Pro. La final, fiecare student înscrie în concurs unul dintre cadrele surprinse în timpul workshopului pentru șansa de a câștiga unul dintre cele trei granturi în valoare unitară de 1.000 de dolari, în urma evaluării juriului compus din mentorii proiectului, fotojurnaliștii Ioana Moldovan și Andrei Pungovschii, și Lector Univ. Dr. Alexandra Bardan.

„Suntem încântați să fim parte a acestei inițiative inovatoare care oferă studenților posibilitatea de a se dezvolta într-un domeniu atât de dinamic. Colaborarea cu Xiaomi ne oferă o oportunitate unică de a încuraja creativitatea și pasiunea pentru arta vizuală în rândul studenților pe care îi reprezentăm. Suntem nerăbdători să vedem pozele pe care le vor face aceștia în cadrul acestui eveniment”, a declarat Ciprian Lazăr, Președinte Asociația Studenților la Comunicare – Universitatea din București.

Proiectul se desfășoară în perioada octombrie-noiembrie.

***

Despre Xiaomi Corporation

Xiaomi Corporation a fost înființată în aprilie 2010 și listată în componenta Main Board a Bursei de Valori din Hong Kong la 9 iulie 2018 (1810.HK). Xiaomi este o companie de electronice de larg consum și producție inteligentă, cu smartphone-uri și hardware inteligent conectate printr-o platformă IoT.

Îmbrățișând viziunea noastră de „Make friends with users and be the coolest company in the users’ hearts”, Xiaomi urmărește continuu inovații, experiența de înaltă calitate a utilizatorului și eficiența operațională. Compania construiește fără încetare produse uimitoare cu prețuri oneste, pentru a permite tuturor să se bucure de o viață mai bună, prin intermediul tehnologiei inovatoare.

Xiaomi este una dintre cele mai importante companii de smartphone-uri din lume În iunie 2023, MAU al MIUI a atins aproximativ 606 milioane la nivel global. 654,5 milioane de dispozitive inteligente conectate la platforma sa (excluzând smartphone-urile, laptopurile și tabletele) la 30 iunie 2023. Produsele Xiaomi sunt prezente în peste 100 de țări și regiuni din întreaga lume. În august 2023, compania a ajuns pe lista Fortune Global 500 pentru a cincea oară, ocupând locul 360.

Xiaomi face parte din indicele Hang Seng, indicele Hang Seng China Enterprises, indicele Hang Seng TECH și indicele Hang Seng China 50.

Despre Asociația Studenților la Comunicare – Universitatea din București

Asociația Studenților la Comunicare – Universitatea din București (ASC-UB) este asociația studențească reprezentativă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC). ASC a fost reînființată pe 5 martie 2019, cu ajutorul a nouă studenți care au pus bazele acesteia. De atunci, este în continuă creștere și, în prezent, însumează aproximativ 140 de voluntari activi.

Scopul statuar al asociației este de a reprezenta studenții facultății, dar și de a apăra drepturile acestora în raport cu actorii relevanți la nivel național. Totodată, asociația are ca scop dezvoltarea profesională și personală a studenților prin diferite activități și proiecte dedicate acestora.