Nu e un secret că alimentația sănătoasă e cheia pentru a fi plin de energie în fiecare zi, indiferent de provocările cotidiene. Poate că ai încercat deja să introduci cât mai multe alimente sănătoase în viața de zi cu zi, dar te-a descurajat faptul că pare dificil să gătești rapid și cu alimente benefice pentru sănătate.

Nu e atât de greu să incluzi gătitul printre atâtea alte responsabilități. Există soluții pentru a avea preparate gustoase rapid, fără compromisuri din punct de vedere al calității. Mâncarea gătită acasă este o soluție foarte bună pentru un stil de viață sănătos, pentru că ai flexibilitate și poți alege exact ce să incluzi și ce să eviți.

Iată cum să gătești mai ușor mâncăruri sănătoase pentru a face face față tuturor provocărilor zilnice cu succes, chiar dacă ai puțin timp la dispoziție!

  • Fă mai puține drumuri la supermarket, ca să ai timp în plus să gătești

Asigură-te de la începutul săptămânii că ai acasă tot ce ai nevoie pentru a prepara mâncarea pe care ți-o dorești. Astfel, eviți drumurile inutile la supermarket, atunci când îți dai seama că îți lipsește un ingredient esențial. Fă-ți o listă temeinică și alege mai ales alimentele pe care le poți găti în cantități mari. Pentru a scăpa de grija stocării alimentelor, descoperă oferta de la Ideall aici, pentru a alege o combină frigorifică suficient de încăpătoare pentru produsele achiziționate pentru întreaga săptămână.

  • Prepară mâncare pe care o poți lua la serviciu

Chiar dacă îți petreci mult timp la serviciu, nu trebuie să renunți la alimentația sănătoasă. Asigură-te că prepari alimente care pot compune cu succes un prânz în orice situație. În acest sens, alege legume hrănitoare în preparate precum salatele, amestecurile de legume la tigaie sau hummus. Preparatele pe bază de orez sunt o opțiune populară, pentru că se pretează la combinațiile cu alimente diverse (de exemplu avocado, piept de pui, spanac sau salată).

  • Gătește pentru mai multe zile

Ca să ai mereu la îndemână ceva sănătos de mâncat, dar fără a avea probleme din cauza unui program încărcat, gătește în timpul liber o cantitate mai mare, pentru întreaga familie. Sunt de preferat mâncărurile precum orezul cu legume la tigaie sau cartofii la cuptor, la care se poate adăuga cu ușurință ceva diferit în fiecare zi, ca să variezi meniul. Alege cele mai bune combine frigorifice, pentru a stoca mâncarea fără probleme pentru perioade mai lungi în frigider sau la congelator.

  • Alege rețete care nu necesită mult timp pentru preparare

Rețetele ușor de făcut sunt o opțiune ideală pentru toate persoanele foarte ocupate. Dacă vrei să faci preparate cu carne, tipurile care nu trebuie lăsate mult la cuptor sunt carnea de pui și de pește, de exemplu somonul. În rest, alege legume precum cartofii sau orezul, iar pentru micul dejun poți încerca să faci un terci de ovăz asezonat cu fructe.

Acestea au fost câteva dintre lucrurile pe care le poți face ca să ai o dietă sănătoasă în ciuda programului de lucru încărcat. Dacă îți împarți timpul disponibil pentru gătit mai eficient și alegi alimentele potrivite, e imposibil să nu găsești o soluție.

Sursa foto: Storyblocks.com