Tot mai multe reclamatii la ANPC pentru calcularea facturilor de curent

Tot mai multe reclamatii la ANPC pentru calcularea facturilor de curent

Avand in vedere ca s-a inregistrat un numar tot mai mare de reclamatii de la consumatorii casnici, in ceea ce priveste modul de calculare a facturilor la energie electrica, din ultima perioada, potrivit ghimpele.ro ANPC efectueaza deja controale in intreaga tara.

 

Inspectorii de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), organizatie care se ocupa, inca din 2003, de controlul si supravegherea pietei din Romania, au demarat, cu aceasta ocazie, actiuni de control, in intreaga tara, la furnizorii de energie electrica, pentru a verifica modul in care sunt calculate facturile emise catre consumatorii din toate regiunile tarii.

 

Potrivit ghimpele.ro, ANPC efectueaza deja controale la furnizorii de energie

Comunicarea oficiala a  Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a fost  transmisa marti, 20 septembrie 2022:

 

„In contextul cresterii numarului de reclamatii inregistrate de la consumatori in ceea ce priveste modul de calculare a facturilor la energie electrica, din ultima perioada, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a demarat deja o serie de actiuni de control, la nivelul intregii tari, in acest domeniu, ca urmare a unei tematici nationale, in acest sens.

 

Controalele comisarilor ANPC se deruleaza la furnizorii de energie electrica si verifica modul in care sunt respectate prevederile legale in vigoare, in ceea ce priveste calcularea facturilor emise de acestia catre consumatorul-persoana fizica, in ultima perioada. Mentionam ca, pentru a putea stabili daca reclamatiile sunt fondate sau nu, comisarii ANPC analizeaza cu mare atentie toate documentele necesare, in fiecare caz in parte”, a anuntat ANPC.

 

Procedura depunerii de sesizari

 

ANPC efectueaza deja controale si reaminteste consumatorilor ca exista o procedura pe care sunt rugati sa o urmeze, atunci cand au o nemultumire legata de modul in care a fost realizata factura de consum. De asemenea, se precizeaza ca “sunt invitati sa completeze formularul de sesizare si consumatorii care au aviz de deconectare si se considera nedreptatiti”.

 

Asta presupune sa ia, mai intai, legatura cu operatorul economic care furnizeaza acest serviciu, iar daca acest dialog sau informatiile primite nu sunt satisfacatoare pentru consumator, se va face o sesizare pe site-ul institutiei, www.anpc.ro.

 

Va aducem la cunostinta si existenta comisariatelor regionale pentru protectia consumatorilor, divizate pe regiunile tarii: regiunea Nord-Est (Iasi), regiunea Vest (Timis), regiunea Nord-Vest (Cluj), regiunea Centru (Brasov), regiunea Sud-Est (Galati), regiunea Sud-Muntenia (Ploiesti), regiunea Bucuresti-Ilfov si regiunea Sud-Vest Oltenia (Craiova).

 

Un lucru de punctat, important, este faptul ca veti apela la completarea unui formular de sesizare, numai dupa ce incercati sa rezolvati amiabil problema cu operatorul economic care a prestat serviciul. Doar in situatia in care nu ati ajuns la o intelegere cu acesta, atunci aveti dreptul sa depuneti o reclamatie care se  face in nume personal, doar de catre consumatori persoane fizice.