Studiu: Bugetul mic pentru o mașină second hand predispune cumpărătorii la țepe

Studiu: Bugetul mic pentru o mașină second hand predispune cumpărătorii la țepe
loading...

Conform unui studiu realizat de InspectorAuto.ro în perioada Ianuarie 2019 – Mai 2019 pe un eșantion de 1.212 anunțuri cu mașini second hand, care conțineau seria de șasiu a mașinii, românii cu un buget mic pentru a-și cumpără un autoturism sunt cei mai vulnerabili în fața tepelor cu kilometri masluiti sau a daunelor ascunse.

În studiu au fost incluse 1.212 mașini în valoare totală de 17.593.610 euro care aveau împreună peste 192.850.000 km reali, iar în anunțuri cumulat numărul de km era mai mic cu 4.740.000. Această diferență reprezintă o fraudă de mii de euro, cumpărătorii plătind mai mult decât trebuie pentru mașinile respective.

La cei peste 4,7 milioane de km lipsă se adaugă și un procent de 2,1 % de mașini cu daune majore sau chiar daune totale.

Deși Intermediarii de mașini au lăsat vizibilă seria de șasiu care permite verificarea istoricului de kilometri și daune, un procent foarte mic de cumpărători ajung să-și verifice mașina, majoritatea banzandu-se pe noroc, pe falsă transparență a vânzătorului și pe cum arată mașina. Cumpărarea unei mașini este 90% emoție și 10% rațiune iar vânzătorii de mașini știu asta foarte bine și o exploatează la maxim,” a declarant Mihai Cune, Fondator InspectorAuto.ro

Kilometrajul real al mașinilor din studiu, verificate în baza de date InspectorAuto.ro:

– 14% cu peste 200.000 Km reali

– 51,5% între 150.000 și 200.000 Km reali

– 21,8% între 100.000 și 150.000 Km reali

– 11,9% sub 100.000 km reali

Printre cele 14% cu peste 200.000 Km reali, iată top 5 modele:

– 403.000 KM VW Passat 2.0 TDI din 2013

– 315.000 KM Mercedes E Klasse din 2011

– 295.000 KM VW Polo TDI din 2010

– 276.000 KM Audi A6 din 2010

– 265.000 KM BMW Seria 5 D din 2014

Din toate mașinile verificate în baza de date InspectorAuto.ro, 29,4% aveau kilometri dați înapoi, însumând în total peste 4,7 milioane de kilometri, iar 2,1% dintre ele aveau daune majore nedeclarate.

Țările de proveniență ale mașinilor verificate au fost: Belgia – 30%, Olanda – 22,7%, Germania – 17,3%, Italia – 17,3%, Franța – 12,7%.

Prețul mediu pentru o mașină second hand a fost de 14.500 euro, în timp ce prețul maxim de 134.000 euro și prețul minim de 2.500 euro.

Segmentul de cumpărători cel mai predispus la țepe

Combinând segmentarea pe paliere de preț cu verificare kilometrilor reali și a daunelor în baza de date InspectorAuto.ro am constatat următoarele:

  1. Preț peste 30.000 euro, 16,3% aveau km dați înapoi și nicio daună majoră.
  2. Preț între 15.001 și 29.999 euro, 25% aveau km dați înapoi și 1,4% daune majore.
  3. Preț între 10.001 și 15.000 euro, 30,69% aveau km dați inpoi și 1,7% daune majore.
  4. Preț sub 10.000 euro, 34,4% aveau km dați inpoi și 3,4% daune majore.

Astfel că, segmentul de cumpărători cu un buget sub 10.000 euro este cel mai predispus să ia țeapă, având cele mai mari șanse să cumpere o mașină cu kilometri dați înapoi sau cu daune majore ascunse.

Mașinile verificate aveau seria de șasiu publicată pe anunț adică oricine o poate verifica să vadă dacă are sau nu kilometri reali sau daune ascunse.

InspectorAuto.ro oferă istoricul de kilometri și daune al unei mașini second-hand pe baza seriei de șasiu și are o baza de date de peste 6 milioane de înregistrări; în acest fel cumpărătorul poate ști concret dacă este pe cale să cumpere o mașină cu kilometri dați înapoi, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost daună totală.

Categorii: ECONOMIE

Autor

Recent NEWS

Puteți contacta redacția site-ului de știri www.recentnews.ro pentru sugestii, ponturi, comentarii, păreri, sau drepturi la replică, la adresa office@recentnews.ro