În ultima vreme, magazinele online au devenit din ce în ce mai populare, iar majoritatea afacerilor s-au mutat în mediul virtual, cu real succes. Chiar și tu ai decis să faci acest pas, deși obiectul tău de activitate este unul care presupune un contact vizual intens: arta. Din fericire, dacă știi cum să împaci partea legată de artă cu cea mai abstractă, a tuturor detaliilor care țin de organizarea unui site și nu numai, vei reuși să ai o afacere de succes. Vrem să te ajutăm și noi un pic și să îți oferim câteva informații de care ai nevoie.

 

Ce știi despre protecția datelor

 

Chiar dacă te preocupă mai mult partea artistică, trebuie să respecți și să implementezi un ghid GDPR  magazin online, mai exact să ai o politică de confidențialitate și o politică a cookie-urilor. Cel mai probabil știi despre ce este vorba, pentru că ai urmărit pe site-urile de știri informațiile legate de acest subiect. Pentru a fi mai bine lămurit despre ce este vorba, avem un mic ghid despre regulamentul GDPR, ce presupune el și mai ales, cum se aplică acesta în cazul tău.

 

Colectarea datelor trebuie făcută cu prudență!

 

Chiar dacă pontențialii clienți care îți vizitează magazinul tău online pentru a achiziționa, de exemplu, reproduceri după tablouri celebre sau tablouri cameră copii, tot trebuie să te achiți de o sarcină, respectiv colectarea datelor personale. Atenție însă: nu exagera! Nu te interesează informații privind sănătatea lor, cu ce formațiune politică simpatizează sau alte informații de acest gen. Tu trebuie să te limitezi strict la datele de care ai nevoie pentru a putea alcătui o factură și a le trimite apoi produsele dorite!

 

Marketing online!

 

Ai auzit desigur de termenul marketing online, și ai înțeles cum poate fi acesta aplicat și în cazul tău, care deții un magazin virtual care poate fi asemănat oarecum cu o galerie de artă online. Un pas important pe care trebuie să îl respecți, și care are legătură atât cu marketing-ul online, dar și cu regulamentul GDPR se referă la cererea consimțământului utilizatorilor pentru prelucrarea datelor lor. Apoi, dacă totul este în regulă, un newsletter, de două ori pe lună, sau lunar, este suficient, pentru a nu fi considerat prea ”agresiv” de către potențialii cumpărători ai produselor tale!

 

Stocarea datelor

 

Potrivit normelor legale aflate în vigoare, nu contează foarte mult locul în care stochezi aceste informații pe care le colectezi, dar trebuie să fii atent să fie respectate cele mai bune condiții de securitate. Poți apela la o firmă specializată care va face toate aceste operațiuni pentru tine, iar tu să te ocupi de ceea ce îți face cu adevărat plăcere: arta și modul în care reușești să-i faci și pe ceilalți să o aprecieze mai mult.

 

Sancțiuni și amenzi usturătoare

 

În cazul în care toate reglementările politicilor GDPR nu sunt respectate așa cum trebuie, riști niște sancțiuni sau amenzi destul de usturătoare. Așa că, deși ne repetăm, recomandarea noastră este să lași implementarea politicilor GDPR în magazinul tău online în seama unor specialiști, care știu exact ce trebuie făcut în acest sens!