Românii ar putea circula în curând cu trenuri sută la sută ecologice. Unul merge pe baterii iar atul cu ajutorul hidrogenului. Compania Siemens Mobility oferă două tipuri de trenuri cu baterii și un tren nou-nouț cu hidrogen.

Ministerul Transporturilor vrea reînnoirea materialului rulant prin Planul național de recuperare și reziliență 2021-2026. O soluţie „verde”, ecologică ar fi trenurile cu baterii şi trenurile cu hidrogen. deşi pare SF, totul este realizabil.

Mireo Plus B folosește baterii litiu-ion cu o durată lungă de viață. În condiții de viață reală, în timp ce funcționează cu baterii la viteze de până la 160 km / h, trenul cu două vagoane și 120 de locuri are o autonomie de aproximativ 80 până la 90 de kilometri. Versiunea cu trei vagoane cu 165 de locuri poate opera chiar și pe distanțe de 100 până la 120 de kilometri rulând pe baterii la aceleași viteze. Comparativ cu un set de trenuri similar cu motor diesel, Mireo Plus B economisește în medie 24 de tone de CO2 pe an.

Mireo Plus H este cel mai potrivit pentru rutele pe distanțe lungi întrucât trenurile Mireo Plus H ating distanțe de până la 600 km ca trenuri din două unități și de la 800 la 1.000 km ca trenuri din trei unități , în funcție de profilul liniei și de modul de funcționare.

De exemplu, între Gara de Nord și orașul Pitești (aproximativ 240 km dus-întors), sau pe alte linii de cale ferată de până la 1000 de km distanță, utilizarea trenurilor cu hidrogen este fezabilă.

Realimentarea cu hidrogen nu durează mai mult decât în cazul unei unități comparabile multiple tip diesel. Dacă alimentăm cu hidrogen verde generat din surse regenerabile, putem obține chiar și zero emisii de CO2.

În prezent, 50% din rețeaua feroviară europeană nu este electrificată și, de fapt, pe teritoriul României îmcă funcționează mai mult de 800 de locomotive diesel și trenuri diesel.

Guvernul României are în vedere înlocuirea parțială a acestora cu trenuri cu hidrogen și / sau trenuri electrice de ultimă generație.