Sursa foto: https://pixabay.com/photos/contract-signature-lease-available-1464917/

Administratorii de condominii sunt responsabili de asigurarea satisfacerii nevoilor proprietarilor, respectiv chiriașilor dintr-un condominiu. De asemenea, acesta gestionează diferite aspecte ale operațiunilor de zi cu zi ale biroului principal al unui condominiu. Pentru a deveni un administrator de condominiu de succes, este nevoie atât de demonstrarea unor abilități umane, cât și de demonstrarea unor abilități organizaționale iar toate acestea pot fi obținute cu ajutorul unui curs de administrator condominii. Această ocupație este destinată celor cărora le place să interacționeze cu oamenii și să lucreze în industria locuințelor.

Specializarea prin curs administrator de condominii

Pentru a se specializa în această profesie, persoanele pot urma cursuri dedicate acestei meserii, cursuri prin intermediul cărora vor putea învăța cum să realizeze în mod eficient sarcinile pe care le au administratorii de condominii, ce drepturi și ce obligații au aceștia și cum pot face ca activitatea pe care o desfășoară să fie una atent îndreptată spre nevoile pe care le au rezidenții din condominiul pe care urmează să îl administreze.

Cum funcționează asociațiile de proprietari?

Asociațiile de proprietari sunt compuse în mare parte din rezidenții aleși ai condominiei. Acestea sunt formate pentru a se asigura că comunitatea respectă anumite reguli. Administratorii de condominii lucrează cu asociațiile de proprietari la problemele care îi afectează pe rezidenți. Acestea ajută la negocierea disputelor dintre rezidenții individuali, precum și a disputelor dintre rezidenți și asociație. Uneori, ar putea participa la întâlnirile asociației de proprietari pentru a afla despre probleme importante și pentru a ajuta la dezvoltarea modalităților de rezolvare a acestora.

Sarcinile administratorului de condominii

Una dintre principalele sarcini ale unui administrator de condominii este de a rezolva diverse conflicte care pot apărea între rezidenți, indiferent dacă este vorba de o plângere comună de deranjare între vecini sau de litigii privind utilizarea corectă a zonelor comune. Aceștia primesc plângerile inițiale și investighează acțiunea ofensatoare în cauză. Apoi adună părțile implicate, dacă este necesar, și încearcă să găsească o soluție satisfăcătoare.

De asemenea, aceștia au sarcina de a asigura siguranța rezidenților, o preocupare cheie pentru o astfel de funcție. Această preocupare se extinde de la securitatea personală la siguranța proprietăților în general. Administratorul de condominii ajută la monitorizarea proprietății pentru evitarea unor probleme precum trotuare neuniforme sau alte pericole care ar putea pune rezidenții în pericol fizic. Lucrează cu administratorul proprietății pentru a identifica potențialele probleme înainte de a deveni periculoase. De asemenea, ar putea fi nevoie să se ocupe de probleme care afectează securitatea rezidenților, cum ar fi activitatea infracțională sau rezidenții sau oaspeții indisciplinați.

Pe lângă aceste preocupări pe care le are, acesta efectuează sarcini de birou și pregătește diverse rapoarte. Cei mai mulți administratori au un program regulat, însă nu își petrec tot timpul la birou, ci și pe teren. Cu toate acestea, în atribuțiile lor intră și:

–                   să răspundă la telefon;

–                   să facă demersurile necesare pentru rezolvarea reclamațiilor și solicitărilor de ajutor venite din partea rezidenților sau diverșilor clienți;

–                   să pregătească diverse rapoarte pe care să le prezinte conducerii superioare și asociațiilor de proprietari.

De asemenea, aceștia ar putea urmări bugetele prevăzute și banii cheltuiți pentru activități sociale pentru rezidenți și ar putea analiza numărul incidentelor raportate de rezidenți în fiecare trimestru și să rezume modul în care acestea au fost rezolvate.