Thrillerul psihologic “Dresoarea”, a cincisprezecea carte a scriitoarei Cristina Nemerovschi, pornește de la povestea reală și tragică a dresoarei Lidia Jiga, care și-a găsit sfârșitul în arenă. Nonconformist, alert și captivant, romanul vorbește despre împăcarea cu propriul sine, traume negate, bucuria de a trăi, pasiune și libertate.

Ludmila, o tânără dresoare de lei și tigri din Ucraina, vine să lucreze la circul din București. Cu multe speranțe, dar și cu un trecut tulburat și apăsător, ea împrumută prenumele celebrei Lidia Jiga, a cărei poveste o fascinează.

În ciuda pasiunilor pe care le stârnește, de la insistentul Marius și temperamentalul Iuri, până la un admirator secret care îi lasă flori în fiecare zi la intrarea în circ, în sufletul dresoarei pare a fi loc pentru o singură persoană: sora ei, Oksana, dispărută după un accident ce a marcat viața tuturor celor apropiați. Deși o bănuiește pe Oksana că este vinovată pentru accident, Ludmila nu vrea decât să-și reîntâlnească sora și să o ierte.

Demonii interiori scot însă colții pe nepregătite, iar trecutul revine violent și pustiitor, amenințându-i viața. “Ludmila, unde ai fost între 15 și 16 ani?” este întrebarea care o bântuie.

Cartea se va lansa pe 25 noiembrie, în cadrul Târgului Internațional de Carte Gaudeamus, la standul Editurii Herg Benet, de la ora 14.00, în prezența autoarei și a invitatelor Catinca Roman și NAVI.

Cristina Nemerovschi este una dintre cele mai iubite și prolifice tinere scriitoare din România. A debutat în 2010 cu romanul “Sânge satanic”, urmat de alte titluri deopotrivă apreciate și controversate: “Pervertirea”, “nymphette_dark99”, “Rezervația unicornilor”, “Ani cu alcool și sex”, “Vicky, nu Victoria”, “Ultima vrăjitoare din Transilvania”, “Rockstar”, “Păpușile”, “Zilele noastre care nu vor mai fi niciodată”. A primit numeroase premii și a fost publicată în antologii românești și internaționale, iar cărțile sale au reprezentat un succes atât de critică, cât și de public, fiecare roman fiind reeditat într-un număr mare de ediții.

“Navigând, cu o abilitate ce denotă un talent absolut remarcabil, între realism sau hiperrealism şi coşmaresc, între halucinaţie şi magma tenebroasă a peisajelor interioare din mintea unui personaj beat sau drogat, Cristina Nemerovschi săvârşeşte veritabile tururi de forţă în schimbarea registrelor stilistice. De la Kafka la Camus şi de la Dostoievski la Bulgakov, cu sensibile tuşe din Boris Vian, este încorporat un întreg univers literar în romanele ei.” (Cafeneaua literară)

“Impactul literaturii Cristinei Nemerovschi probabil că va fi înțeles cu adevărat doar peste niște ani, când patimile îngustei noastre lumi culturale se vor fi mutat spre alte teme și vom putea analiza fără părtinire realizările trecutului apropiat.” (Revista Familia)

„Cristina Nemerovschi își asumă nu doar una dintre primele trilogii de „paranormal romance” din literatura noastră, cît și ocuparea unei poziții centrale în proza feminină românească de după 2010. Altfel spus, nicio dimensiune de interes ideologic nu scapă neatinsă de romanele Cristinei Nemerovschi, ea trece de la registrul existențial la cel de divertisment cu o lejeritate care nu provine doar din însușirea meșteșugului, ci printr-o matrice intelectuală care, după aproape opt ani de la debut, mă îndreptățește să o trec în rîndul „fantassinilor” din literele noastre.” (Observator Cultural)

“Cristina Nemerovschi este scriitoarea-fenomen a ultimilor ani.” (Revista Cariere)

„Asta reprezintă cărțile Cristinei Nemerovschi pentru mine: clipe care contează.” (Revista Egophobia)