90% din populația lumii cu vârstă de peste 6 ani, va avea un telefon mobil, până în anul 2020, relevă un studiu realizat de Ericsson Mobility Report. În timp ce numărul de abonamente asociate smartphone-urilor va depăși 6,1 miliarde la nivel mondial.

Cea mai mare creștere a numărului de abonamente noi s-a înregistrat în India și China, cu 18 și respectiv 12 milioane de abonamente nou adăugate doar în trimestrul al treilea al anului curent.

Penetrarea smartphone-urilor: 800 milioane de abonamente noi doar în 2014

Creșterea în popularitate a smartphone-urilor continuă. Astfel, 65-70% din telefoanele vândute în al treilea trimestru al anului 2014 au fost smartphone-uri, în creștere față de procentul de 55% înregistrat în același trimestru al anului 2013.

În ciuda vânzărilor mai mari, care vor conduce la un total estimat de 800 de milioane de abonamente noi asociate smartphone-urilor până la finalul anului, raportul Ericsson subliniază potențialul încă mare de creștere al segmentului. În acest moment, smartphone-urile reprezintă doar 37% din abonamentele de telefonie mobilă, ceea ce înseamnă că mulți utilizatori nu au făcut încă trecerea către aceste dispozitive mobile cu funcționalități sporite și acces mai bun la Internet.

Raportul preconizează un ritm accelerat de adopție al smartphone-urilor în anii care urmează, pe măsură ce numărul de abonamente asociate smartphone-urilor va crește de la 2,7 miliarde la 6,1 miliarde în 2020.

Conținutul video continuă să domine rețelele mobile: în rețelele 4G, el reprezintă, în acest moment, 45-55% din traficul mobil. Creșterea popularității sale vine din utilizarea în mai mare măsură a streaming-urilor video și a îmbunătățirii experienței de video mobil.

Video este inclus tot mai des în alte aplicații online, precum aplicațiile de știri sau publicitate, dar și pe platformele de social media. În același timp, creșterea utilizării streaming-ului video este susținută și de conținutul și serviciile OTT (over-the-top), precum cele oferite de YouTube.

Dispozitivele folosite pentru vizionarea filmulețelor video se schimbă și ele. Multe dintre ele au ecrane mari, făcând posibilă o mai bună calitate a imaginilor, ceea ce a făcut ca acest tip de conținut să fie consumat de pe toate tipurile de dispozitivele și în cantități tot mai mari, atât de acasă, cât și atunci când oamenii se află în mișcare.

În viitor, Ericsson estimează că traficul video mobil va crește de 10 ori până în 2020, ajungând să reprezinte aproximativ 55% din traficul mobil de date în 2020.