Imagini șocante de pe podul de la Brăila, cea mai înaltă și cea mai scumpă construcţie din România. Un localnic a postat pe rețelele de socializare un filmuleț cu neregulile cosntatate la parapeți. Zeci de șuruburi sunt lipsă, sau neînfiletate, sau puse la …mișto. CNAIR reacționează și spune că a reușit să ”verifice” 35,000 din cele 100,000 de șuruburi ale Podului de la Brăila. Însă nu spune nimic despre faptul că podul a fost inaugurat în aceste condiții.

Bătaie de joc la cel mai mare și scump pod construit vreodată în România. Au cheltuit 700 de milioane de euro pe un pod care nu are nici măcar șuruburi sigure la parapeți.

Un bărbat din Brăila a surprins în imagini cu șuruburile care se desprind din parapeții de pe margine.

”Ce ai făcut, mă, nene, mă? Aoleu, altul! Tot podul așa este. Câte un șurub, și ăla nepus. Totul, nimic nu-i strâns aici la pod. Gaură. Ia uite, aici iese șurubul. Aici nu are. Imaginile au fost surprinse pe podul de la Brăila, inaugurat cu mare fast în urmă cu mai bine de o lună. Pe al treilea cel mai mare pod suspendat din Europa, unele șuruburi sunt puse de formă. În timp ce altele sunt atât de slăbite, încât se deșurubează fără prea mare efort. Bărbat: Ia, uite, se scoate cu mâna. Se învârt toate șuruburile. Ăsta iese, ăsta iese…”, este comentariul brăileanului care filmează șuruburuile de la pod.

Compania Națională de Drumuri spune că podul nu este recepționat și că firma constructoare este responesabilă de remedierea problemelor.

”Echipele constructorului italian Webuild au verificat astăzi 35.000 din cele 100.000 de șuruburi ale parapetului montat pe Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila❗️ Dintre acestea au fost identificate aproximativ 70 de suruburi slăbite. Mâine va continua verificarea celorlalte șuruburi pentru a ne asigura că toate sunt strânse conform normativelor tehnice. Operațiunea este supravegheată de responsabilii cu implementarea contractului din cadrul CNAIR. Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol, le-a cerut din nou constructorilor Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila să ia în serios contractul și să se asigure că lucrările sunt executate profesionist. El le-a atras atenția că podul va fi recepționat doar dacă va respecta standardele de calitate prevăzute în contractul încheiat cu CNAIR. Directorul General al CNAIR a precizat că acele lucrări care nu respectă standardele de calitate trebuie să fie remediate pe cheltuiala constructorului”, transmite CNAIR.

Podul a fost inaugurat în 6 iulie 2023, în prezența lui Klaus Ionannis care spunea că această construcție a fost realizată cu ”tehnologie de ultimă generație”.

„Construcția aceasta este una dintre cele mai ambițioase inițiative de modernizare a infrastructurii de transport din România, realizata cu fonduri europene, cu expertiza și tehnologie de ultimă generație”, declara Iohannis în 6 iulie 2023.

Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea din Europa (ca deschidere centrală), a costat peste 2 miliarde lei, 85% din finanțare fiind asigurată prin fonduri europene.

Contractul a fost semnat cu Asocierea italo-niponă WeBuild/Astaldi – IHI Infrastructure.

Aceste probleme descoperite azi cu șuruburile lipsă de la parapeți, se adaugă la cele cu asfaltul care s-a topit și deformat în nici o lună de la darea în circulație a podului.