Medicul Flavia Groșan a dezvăluit vineri seară la Antena 3, celebra schemă de tratament cu care spune că a vindecat mii și mii de pacienți de coronavirus şi care i-a atras critici din partea unor jurnalişti şi medici.

În zece zile pacienții mei sunt ok, mai stau patru zile în izolare după care își reiau activitatea. În reportajul cu care am pornit am spus o mie. Nu o mie. Eu am mii! Pentru că într-o casă sunt trei, patru pacienți COVID, și pe toți patru i-am tratat. Deci sunt mii și mii de pacienți care au mers foarte bine.  Acum, că ar fi ajuns în spital, știu trei cazuri care au ajuns în spital, nu sunt perfectă nici eu. Poate sunt mai mulți, nu știu! În general, feedback-ul este bun de la pacienții mei.  Eu am o schemă în care fiecare medicament știe ce face. Dacă îmi spune că pacientul are febră, ceva nu e în regulă. Dacă îmi spune că tușește, ceva nu e în regulă. Eu controlez povestea. E o poveste, pentru că eu mă adresez lumii. Și va rămâne această poveste scrisă de mine.  Claritromicina singură, nu poate face față. Ea este vedeta, dar are nevoie de ajutoare. Regina este Ventolin, regele este Flixotide. Ei nu au înțeles de ce sunt eu împotriva Codeinei. Eu nu vreau Codeină care să îmi lase secrețiile în plămâni. Eu prefer bronhodilatatorul, Ventolin. Cu fiecare în parte am stat și am explicat cum să ia acel Ventolin.  Eu am inițiat camera de inhalare. Este o sticluță de plastic de care atașezi spray-ul și din care inhalezi din cameră. Știu sigur că îmi ajunge în plămân. Altfel nu! Eu așa am tratat COVID-ul. Eu sunt pe aceeași schemă de zece ani. Nu de ieri, de azi, de zece ani. Covid-ul este o răceală zdravănă, mai fițoasă așa, un virus un pic mai agresiv, simptomele sunt un pic mai brutale. Trebuie tratat de la primul simptom, intri pe tratament să nu-i dai voie să coboare. Rolul schemei mele este antiinflamator, să limitez răspândirea COVID-ului, să limitez acțiunea lui inflamatorie. Eu așa am tratat Covid, în stilul ăstaSchema nu este bătută în cuie, o adaptăm la pacient. Schema mea nu are cortizon, dar când e cazul, îl dau, a declarat Flavia Groșan la Antena 3.

Flavia Groșan este copleşită de mesajele de susţinere care vin pe toate căile de comunicare online.

Faptul că am fost alături de ei încă de la începutul pandemiei. Când s-a declanșat prima stare de urgență, eu am fost acolo și le-am spus „stați calmi, sunt lângă voi, este o pneumonie”. Le-am transmis energia mea pozitivă, încrederea, ei au venit lângă mine (…) S-au creat grupuri pe Facebook, mă sună la telefon, primesc mesaje de susținere. Sunt copleșită de ce mi se întâmplă”, a declarat medicul Flavia Groșan, în exclusivitate la Antena 3. Medicul pneumolog recunoaște că s-a bucurat de toate mesajele de încurajare pe care le-a primit, dar valul de critici pe care le-a stârnit i-au provocat neplăceri. Doctorul susține că reclamația a fost realizată de o colegă, iar acest a gest a deranjat-o și mai tare, pentru că nu este vorba de malpraxis. După atât muncă, o muncă enormă pe care am avut-o, Lavinia, asistenta mea a muncit enorm anul acesta, să fii invitat la Comisia de etică pentru că ți-a făcut reclamație o colegă, nu un pacient, deci nu vorbim de malpraxis, mi s-a părut că trăiesc într-un film american. Nu îmi vine să cred așa ceva (…) Eu am o schemă în care știu ce face fiecare medicament. Dacă îmi spune că pacientul are febră, ceva nu e în regulă (…) Eu mă adresez lumii, oamenilor simpli. Eu trebuie să fac o poveste și va rămâne această poveste scrisă de mine!”, a dăugat medicul, în exclusivitate pentru Antena 3.