Când vine vorba despre SEO, detaliile chiar pot face diferența. Pe o piață în care marii competitori au implementat cu siguranță principalele reguli legate de optimizarea pentru motoarele de căutare, folosirea unor tehnici care țin de optimizarea anumitor detalii din site-ul tău te poate ajuta să obții un avantaj competitiv semnificativ. 

Cu siguranță știi deja că puțini sunt utilizatorii care intră pe a doua pagină de rezultate Google. Astfel, nevoia de a te situa pe prima pagină din SERP nu poate fi ignorată. În ceea ce privește rezultatele organice, cele printre care îți dorești să te situezi și tu, locurile sunt limitate. Strategia SEO trebuie să țină cont de diverse aspecte și să se alinieze noilor indicații oferite de Google, dar și să folosească tehnicile corecte pentru a-ți ajuta site-ul să ajungă pe primele poziții organice. Limitless.ro, o agenție de marketing digital din București, este una dintre agențiile care face acest lucru, obținând rezultate performante pentru clienții săi. 

Detalii care pot face diferența în poziționarea organică a site-ului tău:

  • Numele produselor optimizate

Un aspect care este adesea trecut cu vederea, numele produselor este important nu doar pentru utilizatori, ci și pentru algoritmul Google. Produsele denumite corect, indiferent de categoria sau subcategoria din care fac parte, vor oferi șansa utilizatorilor de le găsi cu ușurință în Google atunci când realizează interogări cu cuvintele cheie specifice. Mai mult decât atât, SEO pentru numele produselor ajută utilizatorii să înțeleagă dintr-o privire dacă produsul se potrivește cu ceea ce caută ei, diminuând bounce rate-ul și sporind rata de click. 

Numele produselor trebuie să fie cât mai complete, dar nu foarte lungi, succinte și la obiect. Este nevoie ca ele să conțină detalii precum mărime, material, culoare, croi etc. (când vine vorba de articole vestimentare) sau brand, putere, tip alimentare etc. (când vine vorba despre produsele de bricolaj). Există o serie de caracteristici definitorii pentru fiecare tip de produs, caracteristici care au o importanță aparte pentru utilizatori, iar acestea ar trebui să compună denumirea produsului. Spre exemplu, dacă o persoană își dorește o drujbă electrică cu lanț, toate modelele care se potrivesc acestei descrieri trebuie să conțină aceste detalii în denumire. La fel, dacă o persoană este în căutarea unor pantofi cu toc mic din piele naturală, produsele care se încadrează în această descriere vor fi evidențiate printr-o denumire corectă. 

  • Imagini optimizate complet, nu doar pentru viteza site-ului 

Cu toții știm că imaginile trebuie optimizate pentru viteza site-ului, este indicat ca ele să aibă o dimensiune în kB cât mai mică pentru a ajuta site-ul să se încarce cât mai repede – acesta fiind un factor de ranking important pentru algoritmul Google. Cu toate acestea, optimizările nu ar trebui să se oprească aici! 

Imaginile din site-ul tău ar trebui să fie redenumite folosind cuvinte cheie specifice și termeni care descriu ceea ce este în imagine. Pe lângă faptul că acest lucru ajută ca ele să apară în Google Images și pot aduce vizite pe site din parte utilizatorilor care preferă căutările vizuale, ajută de asemenea algoritmul Google să înțeleagă mai bine care sunt produsele din pagină. 

Nu în ultimul rând, este necesar ca imaginile să fie însoțite de un alt text care, asemănător denumirii imaginii, va descrie ce este în fotografie. Acest alt text reprezintă un alt element în care poți introduce cuvintele cheie pentru care îți dorești să rankezi, iar orice oportunitate de a introduce cuvinte cheie în diverse elemente ale site-ului nu trebuie ignorată! 

  • URL-uri optimizate corespunzător

Am vorbit despre numele produselor, imagini, acum este timpul să discutăm despre URL-uri. URL sau Uniform Resource Locator, adresa web, are la rândul său relevanță pentru SEO și poate contribui la un ranking mai bun. Totuși, cum trebuie să fie un URL SEO-friendly? Există mai multe indicații oferite de către specialiștii din domeniu, iar aplicarea lor nu doar că va contribui la optimizarea strategiilor de promovare, ci și la obținerea unui aspect clean al linkurilor, fapt care este adesea apreciat de către utilizatori. 

Printre cele mai importante caracteristici ale unui URL SEO-friendly se numără faptul că acesta trebuie să fie scurt și să conțină cuvinte cheie relevante. Utilizarea cuvintelor cheie relevante în URL este de ajutor atât pentru utilizatori, cât și pentru motorul de căutare. URL-ul este unul dintre primele elemente analizate de roboțelul Google atunci când determină despre ce este vorba într-o pagină. Așadar, dacă îi vei oferi din prima informații concise, pe baza cuvintelor cheie specifice, vei ușura și vei asigura corectitudinea procesului de crawling și indexare. 

Există observații în domeniu conform cărora paginile cu URL-uri mai scurte, optimizate corespunzător, au un ranking mai bun comparativ cu paginile care au URL-uri lungi, greu de „citit” și înțeles de către Google. Poți citi mai multe aici!

De asemenea, URL-urile care descriu scurt și la obiect care este subiectul principal dintr-o pagină au mai multe șanse să obțină mai multe click-uri din partea utilizatorilor. Acest lucru se datorează faptului că o persoană își poate da seama dintr-o singură privire la ce trebuie să se aștepte de la o anumită pagină dintr-un site. 

Optimizarea URL-urilor, a imaginilor și a denumirii produselor poate fi uneori ignorată complet sau poate fi amânată, cei care se ocupă de strategia de marketing digital sau de SEO considerând că există aspecte care necesită mai stringent atenția lor. Cu toate acestea, este important ca cele trei tipuri de optimizare să nu fie uitate pentru că pot aduce un avantaj competitiv important. Bineînțeles, există numeroase alte tipuri de schimbări care pot fi implementate într-un site pentru a ajuta eforturile SEO, cum ar fi designul responsive (click aici pentru a vedea cele șapte beneficii ale designului responsive pentru SEO), structura clară de navigare, actualizarea conținutului din site etc. 

Poți lua lucrurile pe rând, nu trebuie să faci totul deodată. Asigură-te că ceea ce implementezi este implementat corect, ținând cont de indicațiile oferite chiar de Google, pentru a nu fi nevoit să revii asupra elementelor optimizate greșit anterior. Te va ajuta să ai o listă cu toate optimizările pe care ești nevoit să le aduci site-ului tău, să le prioritizezi în funcție de impactul macro pe care îl au și apoi să te apuci cu seriozitate de treabă! 

Sursa foto: Freepik.com