Pentru afacerile prezente in online, precum si pentru site-urile de eCommerce, lista cerintelor pentru o desfasurare optima a activitatii este lunga, promovarea fiind prioritara. In acest sens, marketingul online, el insusi un complex de tehnici, strategii si tactici, ofera afacerilor online oportunitati spectaculoase de crestere si dezvoltare.

Poate una dintre cele mai importante tehnici de marketing online este promovarea SEO. E drept ca majoritatea oamenilor stiu despre optimizarea pentru motoarele de cautare, dar e posibil sa nu inteleaga cat de valoros poate fi acest canal pentru succesul pe termen lung al afacerii, mai ales daca majoritatea incasarilor sale vin din online.

Deci, de ce ai angaja o agentie de marketing online sa se ocupe de promovarea SEO? Si, mai ales, de ce este important SEO pentru site-ul afacerii tale?

Stim ca avand numeroase alte preocupari legate de administrarea bugetului e posibil sa nu acorzi importanta optimizarii. Mai ales daca abia reusesti sa mentii un echilibru intre eforturile depuse pe alte canale de promovare si le cauti doar pe acelea care iti intorc rezultate rapide.

Beneficiile colaborarii cu o agentie ar putea sa nu fie la fel de evidente daca iei in calcul doar timpul pe care il presupune promovarea SEO pentru ca da, optimizarea pentru motoarele de cautare este un proces complex, de lunga durata.

Dar pentru expertii in domeniu, beneficiile sunt foarte clare. Sa luam ca exemplu faptul ca motoarele de cautare isi modifica adesea algoritmii. Necunoscatorii ar putea fi frustrati de schimbarile aparent arbitrare ale traficului si ale pozitionarii in lista cu rezultate. Pentru un site care nu stie ce face din punct de vedere al optimizarii, o promovare SEO profesionala ar putea parea inutila.

Traficul care provine din cautarile organice reprezinta un procent enorm din totalul cautarilor pe internet. Numai Google primeste miliarde de cautari pe zi, ceea ce il face un instrument esential in procesul de achizitie.

Motivul pentru care SEO este inca atat de important consta in faptul ca comportamentul consumatorului este in continuare dictat de prevalenta cautarilor –  Google si, intr-o masura mult mai mica, Bing sunt inca resursele principale prin care utilizatorii web gasesc ceea ce au nevoie.

De fapt, traficul organic este atat de important incat tot mai multe companii fac din SEO o parte a strategiei lor de marketing. De asemenea, ajung sa descopere ca SEO, dintre toate strategiile de marketing digital, ofera cea mai buna rentabilitate a investitiei. Asta pentru ca are un cost relativ scazut si potentialul de a avea profituri uriase in timp.

Astfel, unul dintre marile avantajele ale colaborarii cu o agentie de marketing online care face SEO este ca ai in permanenta la dispozitie o echipa profesionista care sa supravegheze acest canal de promovare si care se implica pentru a-l gestiona corespunzator.

Asta inseamna ca o agentie specializata va sti mai bine decat tine ce trebuie facut pentru ca site-ul tau sa obtina o vizibilitate excelenta si sa atraga vizitatori. In plus, o agentie are acces la cele mai bune instrumente, resurse si strategii pentru a tine pasul cu schimbarea din peisajului SEO.

Dar o promovare SEO performanta inseamna mult mai mult decat sute de vizitatori pe site. O promovare SEO performanta inseamna trafic valoros pentru tine. Prin efectuarea analizei cuvintelor-cheie din limbajul domeniului tau de activitate si prin analiza comportamentului utilizatorului, o agentie de marketing online isi poate canaliza energia pe atragerea tipului potrivit de trafic.

A descoperi si targeta cuvinte-cheie bazate pe o intentie specifica inseamna castigarea de trafic relevant venit din partea persoanelor care stiu ce vor si sunt pregatite sa cumpere. Acesta este un alt motiv pentru care SEO este important pentru companiile care doresc sa isi valorifice performantele existente; SEO profesional poate ajuta un brand sa se concentreze pe cuvintele-cheie care aduc vanzari si sa le ignore pe cele care nu performeaza.

Nu in ultimul rand, o agentie SEO ofera stabilitate, conlucrand impreuna cu tine la atingerea obiectivelor tale. Asta inseamna, practic, o pozitie superioara in motoarele de cautare, mai mult trafic, clienti si, implicit, vanzari. Si, prin externalizarea eforturilor catre o agentie, tu te vei putea concentra mai serios pe alte arii ale afacerii tale, sustinandu-i si mai mult dezvoltarea.