Cum să-ți îmbunătățești imunitatea pentru a nu ceda în fața infecțiilor de iarnă?

Imunitatea este definită ca abilitatea de a proteja activ și pasiv organismul împotriva agenților patogeni, adică a substanțelor nocive. Astfel, constă din toate mecanismele care sunt implicate în formarea unui răspuns imunitar, principalul căruia este sistemul imunitar. Când nu funcționează corect, există mai multe șanse ca organismul să fie atacat de tot felul de microbi patogeni.

La fel de important este faptul că diverse viruși și bacterii – care cauzează, de exemplu, infecții ale tractului respirator superior – sunt cele mai active toamna și iarna. Apoi se înmulțesc mai intens (sunt influențate de temperatura scăzută). Acesta este și momentul în care nivelul imunității scade – deci crește riscul de răceală sau gripă.

Dar de ce este slăbit sistemul imunitar, mai ales toamna și iarna? Lipsa soarelui nu numai că înrăutățește starea de spirit, ci și inhibă producția de vitamina D3 în organism, care afectează, printre altele,  buna funcționare a sistemului imunitar. Temperaturile scăzute și condițiile meteorologice nefavorabile duc la faptul că simți frigul, umiditatea sau te supraîncălzești. În plus, se trăiește într-un ritm din ce în ce mai mare, nu se acordă importanță dietei sau efortului fizic adecvat, apare oboseala și stresul cronic. În astfel de circumstanțe, toate microorganismele patogene, de toamnă și iarnă devin o adevărată provocare pentru sistemul imunitar.

Întărește imunitatea cu dieta potrivită

Imunitatea este influențată pozitiv de o dietă adecvată, sănătoasă și echilibrată, care este plină de legume și fructe. Vitaminele și substanțele nutritive conținute în ele sau diferite suplimente imunitate bio  susțin funcționarea sistemului imunitar, care ar trebui să fie deosebit de important pentru tine în sezonul de toamnă și iarnă.

Meniul zilnic trebuie suplimentat cu suplimente alimentare cu vitamina D, care este responsabilă pentru buna funcționare a sistemului imunitar. De asemenea, este important să îți diversifici mesele cu produse precum peștele, produsele lactate sau uleiurile vegetale.

Din meniul zilnic nu poate lipsi vitamina C, care este conținută în toate citricele – de la lămâi, portocale, până la kiwi. În acest caz, sucul de coacăze roșii și varza vor fi, de asemenea, o bombă cu vitamine. Aceste ingrediente sunt importante pentru că funcționează bine asupra vaselor de sânge, împiedicând virușii să intre în sânge.

Poți alege chiar să consumi suplimente cu spirulină ecologică, renumită pentru creșterea rezistenței organismului în fața bacteriilor și virușilor.

Ce altceva întărește imunitatea de iarnă?

Trăirea într-un ritm amețitor, epuizarea și stresul constant te fac să uiți de regenerarea corespunzătoare a organismului, care afectează nivelul de imunitate. Baza aici este un somn de opt ore care îți permite să te odihnești și să te pregătești corespunzător pentru provocările din ziua următoare. Lipsa somnului nu numai că are ca rezultat scăderea concentrării și starea de spirit negativă, dar te expune și la infecții cărora sistemul imunitar slăbit nu le poate face față.

Nu poți uita de activitatea fizică care stă la baza unui stil de viață sănătos. Tot ce ai nevoie este o jumătate de oră de exercițiu timp de trei zile pe săptămână pentru a-ți îmbunătăți nu numai starea, ci și imunitatea.

Dușurile scoțiene sunt de asemenea importante, mai ales iarna. În acest fel, îți obișnuiești corpul cu diverși factori externi, de exemplu cu diferite temperaturi. Cel mai popular mod este dea face dușuri la care să alternezi apa caldă și rece.

De asemenea, nu trebuie să renunți să ieși din casă în zilele geroase – plimbările regulate și diferitele vitamine pentru imunitate pe care le vei lua vor permite organismului să se adapteze mai bine la schimbările de temperatură.