Cum poate fi modernizată o afacere cu ajutorul unui soft de gestiune

Afacerile precum restaurantele sau magazinele au avut și au de înfruntat condiții foarte dificile pe piață. Pandemia de coronavirus, problemele financiare, dar și concurența extrem de puternică au ajuns să fie factori care să impună schimbări masive asupra modului în care se face business și în România.

Pentru a avea succes, comercianții de tot felul trebuie să se adapteze vremurilor și să îmbrățișeze schimbările propuse, mai ales din punct de vedere tehnologic. Multe dintre activitățile ce țin de buna funcționare a unui magazin sau restaurant au trecut din sarcina oamenilor în cea a echipamentelor digitale. Deși acest lucru a fost primit, inițial, cu destul de mult scepticism, s-a dovedit că aceste soluții de aplicații sunt extrem de eficiente și ajută foarte mult la crearea unei relații mai bune cu clienții, dar și la mai buna gestionare a resurselor și activității magazinului sau restaurantului. Un soft de gestiune reprezintă cea mai bună metodă prin care patronul unui restaurant sau magazin poate să obțină o imagine clară de ansamblu asupra afacerii sale. Iată ce reprezintă un astfel de soft de gestiune și care sunt aspectele clasice din activitatea unei afaceri pe care softul le poate face să fie mult mai eficiente.

Ce este un soft de gestiune și ce îmbunătățiri poate aduce

Un soft de gestiune reprezintă o aplicație care poate fi instalată pe un computer din restaurantul sau magazinul tău și care oferă posibilitatea de a administra cu ușurință o mulțime de activități esențiale în viața de zi cu zi a afacerii. Este vorba despre Activitățile legate de vânzări, verificare a stocului, generare de note și bonuri, activități de contabilitate primară sau chiar fidelizarea clienților. Dacă decizi să îți transformi activitatea afacerii într-una mai eficientă și mai transparentă, a apela la un soft de gestiune și vânzare este o idee excelentă. Acestea sunt principalele aspecte la nivelul cărora vei putea sesiza îmbunătățiri clare, încă de la început:

  1. Vânzare mai rapidă – în mod clasic, vânzătorii magazinelor aveau responsabilitatea de a „bate” în casa de marcat codurile produselor pe care le vindeau. Întreaga activitate de înregistrare a vânzărilor și de generare a bonului fiscal dura mult și era expusă erorilor. Asta ca să nu mai vorbim despre problemele întâlnite în cazul restaurantelor. Lentoarea provocată de această metodă anevoioasă de vânzare conducea la comenzi servite clienților cu întârziere. Din fericire, un soft de gestiune rezolvă problema, deoarece tot ce este necesar este o banală scanare a condurilor de bară. Softul va asocia imediat codul cu echivalentul din baza de date și va genera foarte rapid calculul financiar necesar.
  2. Gestionare eficientă a stocurilor – o altă problemă foarte importantă pe care o întâmpinau magazinele și restaurantele era cea reprezentată de stocuri. Acestea trebuiau constant actualizate prin intermediul acțiunilor de inventar. Un inventar implica, de regulă, închiderea preț de cel puțin o zi a magazinului sau depozitului, timp în care produsele erau analizate în așa fel încât să se poată stabili necesarul de aprovizionare. Din fericire, cu ajutorul softurilor de gestiune, tot ce trebuie să facă administratorul magazinului sau restaurantului este să seteze inițial stocul și, ulterior, fiecare vânzare va fi contorizată automat. Există chiar posibilitatea de a fi setate alarme și notificări prin care administratorul să știe atunci când stocul se apropie de epuizare.
  3. Activități contabile facilitate – tot cu ajutorul unui astfel de soft pot fi obținute diverse rapoarte contabile de bază și pot fi generate facturi. Desigur, aceste moduri speciale pot fi setate în funcție de specificul afacerii. Avantajul major este că acest tip de acțiune are menirea de a îmbunătăți relația cu clienții și partenerii, prin accelerarea formalităților contabile.

Cu ajutorul soluțiilor propuse de site-ul Tehnica Fiscala, vei putea să îți digitalizezi și tu afacerea și să câștigi timp și bani. Activitățile care provocau cele mai mari dureri de cap administratorilor de restaurante și magazine sunt, acum, mult mai ușor și rapid de gestionat.