Fotografia de produs a depasit de mult pragul unei simple fotografii. A ajuns sa fie o adevarata arta, de care depinde chiar succesul afacerii care apeleaza la astfel de servicii. Cand alegeti un fotograf, pentru a va fotografia produsele pe care le promovati, trebuie sa acordati multa atentie acestui aspect.

Insa, cu atat de multi fotografi de produse care isi ofera serviciile, poate fi greu sa luati o decizie cu privire la cine va poate fi de folos cand vine vorba de fotografie de produs. Iata cativa factori de luat in considerare atunci cand cautati fotograful de produs perfect.

Stilul fotografului se potriveste cu ceea ce va trebuie?

Fiecare fotograf are un stil diferit de fotografiere. Si este important sa angajati un fotograf de produse care sa poata livra imagini care se vor potrivi cu ceea ce reprezinta cu adevarat produsele pe care le compercializati. Le puteti verifica activitatea accesand si studiind portofoliul. In plus, discutati cu fotograful viziunea pe care o aveti in minte si stilul pe care il urmati pentru a vedea daca este ceva ce poate face. Puteti chiar sa ii dati exemple cu alte fotografii. Fotografii posteaza de obicei imagini care vor avea sens pentru feedul lor si pentru propriul branding. De aceea este important sa le transmitati un mesaj pentru a vedea daca pot crea ceea ce cautati, chiar daca site-ul lor web nu arata asta neaparat. In general, un fotograf bun de produs se poate adapta diferitelor stiluri. Pentru fotografii de calitate, in stiluri cat mai variate, va recomandam Photowire, un studio foto bucuresti cu o vasta experienta in fotografierea produselor pentru diverse nise de business.

Puteti afla mai multe despre personalitatea fotografului?

Trebuie sa cunoasteti fotograful si sa fiti capabil sa aveti incredere in fotograful de produs. Studiati bine site-ul sau orice alta forma de comunicare detine, contactati-l si puneti-i cat mai multe intrebari legate de activitatea fotografica si stil. Acest lucru va va ajuta sa il cunoasteti un pic mai bine si asa veti demonta bariera de incredere. Scopul uni  fotograf de produs este sa fie abordabil si prietenos. Deci, atunci cand comunicati cu acesta, sa simtiti ca sunteti si prieteni si nu doar doi straini care se afla intr-o tranzactie de afaceri.

Aflati cu cine a mai lucrat si cititi-le marturiile si recomandarile

Daca site-ul web nu ofera astfel de informatii, intrebati fotograful despre colaborari cu alte companii si firme. Asta va poate oferi o idee despre ce fel de clienti a avut si puteti chiar sa vedeti cum arata fotografiile acestora.

Un fotograf profesionist va ofera detaliile intregului proces

Probabil doriti sa stiti cum functioneaza intregul proces de fotografie de produs. Trebuie sa le oferiti, cum spuneam mai sus, o serie de idei pe care le aveti. Apoi trebuie sa semnati un contract, cu factura. Un fotograf profesionist va face fotografii suplimentare pentru a oferi optiuni clientilor. Aceste imagini sunt apoi incarcate intr-o galerie cu posibilitatea de a le folosi si alata data daca clientul doreste.

Foloseste echipamente profesionale si programe de editare

Nu angajati niciodata un fotograf de produse care foloseste un smartphone pentru a va fotografia produsele. Motivul pentru care spunem acest lucru se datoreaza faptului ca calitatea fotografiilor va fi semnificativ mai mica si nu veti primi ceea ce va doriti. O astfel de persoana nu poate fi numita fotograf profesionist daca foloseste un smartphone. Un fotograf profesionist va investi mult in aparatura foto si alte instrumente. Pe langa acestea, va avea programe profesioniste pentru a edita fotografiile clientului pentru a asigura cele mai bune rezultate.

Va ofera raspunsuri prompte si discuta la telefon

Este posibil ca un fotograf sa va raspunda in cateva zile la e-mail, iar asta nu este cea mai buna optiune. Desigur, exista anumite circumstante care intra in joc atunci cand raspunsurile sunt intarziate, dar credem ca primul contact ar trebui sa se faca la cel mult 48 de ore de la trimiterea e-mailului initial. Uneori este foarte util sa vorbiti la telefon si sa discutati cu fotograful de produse despre nevoile si obiectivele pe care le aveti.

Atunci cand alegeti un fotograf pentru a va fotografia produsele, va recomandam sa luati in considerare toate cele de mai sus. Fotograful trebuie sa fie potrivit pentru produsele pe care le promovati si ar trebui sa comunicati cu el intr-un mod placut si natural.