Într-o agenție SEO, ce se ocupă cu optimizarea site-urilor pentru Google sau alte motoare de căutare similare, echipa de lucru este una interdisciplinară. Aceasta este formată atât din specialiști tehnici, cât și din „experți ai cuvintelor”.

În timp ce din punct de vedere tehnic ne referim la adevărați strategi ai domeniului (incluzând totodată și designeri web, alături de programatori / IT-iști), „experții cuvintelor” sunt nimeni alții decât copywriterii. Într-o agenție SEO, aceștia sunt nișați pentru a crea articole specifice din punct de vedere Search Egine Optimization.

Totuși, chiar și în termeni generali, copywriting-ul diferă față de content writing. Cu toate acestea, diferențele respective sunt deseori omise chiar și de către specialiștii în marketing, încurcând termenii între ei, folosindu-i eronat sau, pur și simplu, considerându-i sinonimici.

Aceste diferențe, însă, ne explică iAgency.ro – agentie SEO de top, cu tradiție în România –, sunt deosebit de importante nu doar în teorie, ci și din punct de vedere practic. Spre exemplu, cunoscând care e diferența dintre un copywriter și un content writer, vei ști mai exact ce să soliciți într-un anunț de angajare, pentru a evita eventualele confuzii și a nu pierde timp prețios.

agentie SEO

Uneori, în anumite anunțuri de angajare se precizează că se caută un copywriter, când de fapt job-ul respectiv vizează mai degrabă un content writer sau invers. Mai mult decât atât, dacă deții o agenție de Search Engine Optimization și nu faci delimitarea corectă între copywriting și content writing, poți avea discuții în contradictoriu cu clienții; în foarte multe cazuri, aceștia se așteaptă, în mod nejustificat, să primească mereu un content cât mai amplu.

  • Exemple de copywriting: textele din paginile web, newsletter-ul, textele din broșuri, script-urile pentru reclamele TV / radio, sloganurile, textele de pe panourile publicitare, comunicatele de presă, advertorialele etc.
  • Exemple de content writing: postări Social Media, studii de caz, rapoarte și ghiduri amănunțite, articole de blog, e-book-uri etc.

Din exemplele de mai sus, putem trage următoarele concluzii privind diferențele dintre copywriting și content writing.

În timp ce copywriting-ul generează texte care urmăresc în mod clar conversii (transformarea potențialilor clienți în clienți efectivi), content writing-ul urmărește mai degrabă să producă conținut informativ sau de divertisment pentru publicul interesat. Astfel, copy-ul va folosi CTA-uri mai evidente, comparativ cu un content writer. Vorbim de un conținut „de fond” vs. conținut „de acțiune”.

În funcție de obiectivele de business și de concurență, copy-urile sunt de obicei mai scurte și direct la obiect, spre deosebire de content writing. Într-o agenție SEO, de obicei, textele create conțin între 500 și 1000 de cuvinte sau chiar mai puțin, în funcție de miză și context. În orice caz, un creator de conținut scris va genera texte mai ample, detaliate etc.

Totuși, atât copywriterii dintr-o agenție SEO, cât și creatorii de conținut, în general, se ghidează după aceeași „rețetă”: fac research înainte de a scrie, aleg subiecte de interes (în funcție de publicul țintă), folosesc un limbaj simplu și coerent (pe înțelesul tuturor, dar care în același timp să suscite curiozitatea, să convingă), aleg titluri captivante ș.a.m.d.

Nu în ultimul rând, ambele tipuri de conținut scris au în comun o selecție de cuvinte cheie; iar în SEO, aceasta este absolut vitală!