Celebrul tunel Palas din Constanța, construit în anul 1900 de către Anghel Saligny, aflat în paragină de 30 de ani, ar putea fi redeschis de CFR din cauza războiului din Ucraina.

Tunelul Palas din Constanța care între timp a ajuns o groapă de gunoi, ar putea fi reabilitat și redat circulației feroviare, scrie clubferoviar.ro

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat marți dimineață anunțul de licitație ce are ca obiect ”Reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas-Port A, consolidare tunel km. 224+670-225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța – expertiză și DALI”. Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în termen de 45 de zile, este de 500.000 de lei, echivalentul a puțin peste 100.000 de euro.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 9 ianuarie 2023, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 9 aprilie 2023.

Linia CF Palas – Constanţa Port A a fost linie neelectrificată, dublă, centralizată, cu semnalizare SCB, în debleu cu înălţimea maximă de 30 m. Linia Cf Palas-Constanța Port A se racorda din stația Palas, având o lungime de 3,6 km de la km.222+000 (staţia Palas) pâna la km.225+600 (stația Constanța Port A).

Circulaţia pe linie a fost închisă în anul 1992, în urma inundaţiilor din luna iulie a acelui an, care au provocat multiple pagube în debleu, şi din cauza degradărilor avansate ale căptuselii tunelului, colmatării şanţurilor de scurgere şi a prismului de piatră spartă cu materiale aduse în tunel din zonele adiacente acestuia.

În 2004, Radu Mazăre a vrut ca Primăria să preia tunelul care urma să fie transformat din feroviar în rutier și să servească pentru accesul TIR-urilor în Portul Constanța.

Între timp însă șinele au dispărut iar zona s-a transformat într-o imensă groapă de gunoi.