Sursa foto: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/tabel-estompare-ince-o-are-turism-1684149/

Analiza mediului de afaceri este un subiect de interes la acest moment care preocupa în egală măsură companiile şi clienţii lor, de aceea a deveni un analist de business este visul multor persoane care intenţionează să avanseze în carieră sau să îşi schimbe carieră. În urma absolvirii unui curs de business analyst, oportunitatea de a lucra în acest domeniu este foarte mare, iar rolul analistului în procesul de analiză este extrem de important. Diferenţa dintre succesul şi falimentul unei organizaţii depinde în mare parte de business analyst-ul, de capacitatea de schimbare şi de adaptare la cerinţele consumatorilor şi la nevoile pieţei deopotrivă.

Rolul business analyst-ului pentru succesul unei firme

Atât companiile mici, mijlocii, cât şi companiile mari sunt nevoite să definească şi să recomande soluţii care să le aducă valoare şi să le îmbunătăţească poziţia pe piaţă. Aprofundarea analizei de business este un criteriu important care garantează reuşita afacerilor, iar analistul de business este persoana care oferă soluţii pragmatice menite să influenţeze modul în care acţionează reprezentanţii afacerilor.

Analistul de business înţelege cu adevărat complexitatea mediului de afaceri modern, fiind un agent al schimbării care pune accent pe nevoia de îmbunătăţire a modului în care companiile operează. Totodată, business analyst-ul este persoana care facilitează procesul de implementare şi schimbare, persoană care îşi îndeplineşte rolul în cadrul firmei şi care identifică şi defineşte soluţia menită să maximizeze beneficiile şi să reducă semnificativ costurile.

Atribuţiile unui business analyst

Rolul şi atribuţiile unui business analyst în cadrul unei companii sunt foarte importante, fiind persoană care se implica în mod activ în toate nivelurile funcţionale ale companiilor şi care aduce o contribuţie importantă în aceste procese, inclusiv implementarea strategiei de business, definind cerinţele de pe piaţa de afaceri şi obiectivele companiei.

Totodată, business analyst-ul acţionează întocmai ca un mediator şi facilitează comunicarea între departamente, între acţionari şi business, chiar şi între diferiţi acţionari, asigurându-se că viziunea afacerii este transparentă, înţeleasă şi transmisă mai departe. Concret, rolul acestui analist este de a ajuta companiile pentru care lucrează să înţeleagă şi să aplice principiile de analiza care să le asigure succesul în continuare.

Analistul de business acţionează întocmai ca şi un negociator pentru că asigură legătură între echipe, rezolva conflictele şi creează compromisuri de bun augur, astfel încât proiectul să nu fie pus în pericol.

Concret, analistul de business trebuie să:

  • identifice nevoia business-ului în plan real;
  • definească scopul şi valoarea afacerii;
  • analizeze şi să planifice, dar şi să monitorizeze cerinţele;
  • faciliteze conflictele între echipe şi departamente;
  • evalueze impactul afacerii şi costurile implicate.

Pentru a deveni un analist de business, este necesar ca persoanele interesate să urmeze un curs în acest sens, să se asigure că îndeplinesc toate condiţiile, să fie gânditori analitici, să ştie cum să rezolve problemele de afaceri şi să pună accent pe educaţie, care poate presupune atât o licenţă în domeniu, cât şi absolvirea unui curs.