Beko, lider al pieței europene de electrocasnice, a dezvoltat o serie de electrocasnice care integrează deșeuri reciclate și pe care le-a prezentat în cadrul unui eveniment online, la care au participat Hakan Bulgurlu, Chief Executive Officer Arçelik, Zeynep Yalım Uzun, Chief Marketing Officer Arçelik, și Ragıp Balcıoğlu, Chief Commercial Officer Arçelik, invitat special fiind Brendan Edgerton, director Economie Circulară în cadrul Consiliului Mondial de Afaceri pentru Dezvoltare Durabilă.

Beko a dezvoltat în prezent șapte electrocasnice – o mașină de spălat rufe/mașină de spălat rufe cu uscător, un cuptor încorporabil, un uscător de rufe, un frigider, un espressor și o mașină de spălat vase – care îi ajută pe consumatori să limiteze impactul asupra mediului înconjurător. Aceste produse inovatoare utilizează materiale reciclate din PET-uri și plase de pescuit, biocompozite pe bază de zaț de cafea și coji de ouă sau tehnologii ce permit dozarea corectă a detergentului, pentru un stil de viață mai sustenabil.

În cadrul evenimentului au fost prezentate și rezultatele unui studiu realizat de Beko pe tema modului în care consumatorii europeni se raportează la sustenabilitate. Potrivit acestuia, un procent foarte mare dintre europenii chestionați (88% în Marea Britanie, 88% în Italia, 87% în Spania, 84% în Germania, 78% în Franța și 74% în Polonia) spun că este de datoria lor să ia măsuri concrete în viața de zi cu zi legate de minimizarea deșeurilor produse sau de limitarea consumului de energie și de apă. Numărul celor care sunt de părere că este de datoria altora – guvern sau companii – să facă acest lucru sau care cred că acțiunile lor nu au niciun impact este foarte mic.

Reciclarea este, de altfel, cea mai populară activitate din sfera sustenabilității practicată acasă în mod obișnuit de către respondenți. Această activitate este semnificativ mai întâlnită în Marea Britanie (84% dintre respondenți), Italia fiind pe locul al doilea (78%), iar Germania pe ultimul loc (66%­­).

Achiziționarea de produse sustenabile figurează pe primul loc ca răspuns la întrebarea legată de cele mai eficiente măsuri suplimentare pentru protecția mediului pe care europenii cred că le pot lua. Pe locurile următoare se află evitarea risipei alimentare, a transportului aerian și a consumului de carne.

Prețul mare al produselor sustenabile este principalul impediment invocat de cei chestionați în toate cele șase țări în care s-a derulat studiul. Astfel, costul este principalul criteriu avut în vedere la achiziția unui produs de uz casnic, urmat de fiabilitate și sustenabilitate. Aceasta în pofida faptului că majoritatea respondenților (88% în Italia, 86% în Spania, 85% în Franța, 84% în Polonia, 77% în Marea Britanie și 75% în Germania) conștientizează importanța achiziționării de electrocasnice sustenabile care au impact pozitiv asupra planetei.

Obiectivele Arçelik în domeniul sustenabilității și eforturile noastre de lider la capitolul inovație sunt fețele aceleiași monede. Evoluția uneia este strâns legată de cealaltă. Depinde de noi toți să identificăm metode de a ne duce viața cu mai multă grijă față de mediu. Acum clienții noștri își pot echipa complet o casă sustenabilă, cu ajutorul electrocasnicelor Beko eco-friendly”, a declarat Hakan Bulgurlu, Chief Executive Officer Arçelik.

Beko are drept misiune să-i ajute pe cei din generațiile viitoare să ducă o viață mai sănătoasă, care nu este posibilă decât printr-un stil de viață sustenabil, cu respect pentru planetă. Fiecare produs pe care îl folosim și toate acțiunile noastre au un impact asupra naturii. Așa că, dincolo de acest portofoliu care în prezent are șapte produse, căutăm în permanență să adaptăm tehnologiile existente pentru a face electrocasnicele mai prietenoase cu mediul. Pentru Beko, acesta este doar începutul”, a afirmat Zeynep Yalım Uzun, Chief Marketing Officer Arçelik.

La Beko suntem pasionați de democratizarea tehnologiei, ceea ce înseamnă să o facem accesibilă ca preț, asigurându-ne în același timp că ajunge la cât mai mulți consumatori. Am adoptat sustenabilitatea ca model de business și o integrăm în tot ceea ce facem. Ne străduim să facem pași concreți în direcția reducerii impactului asupra mediului, prin dezvoltarea de produse performante, durabile, convenabile și nu în ultimul rând cât mai prietenoase cu mediul înconjurător”, a subliniat Ragıp Balcıoğlu, Chief Commercial Officer Arçelik.

„Avem datoria de a proteja mediul înconjurător pentru generațiile viitoare și acum, mai mult ca oricând, trebuie să acționăm și să facem schimbări în acest sens. Beko a făcut pași importanți în această direcție și suntem mândri să putem oferi clienților din România acces la produse inovatoare, care să-i ajute să ducă o viață sustenabilă. Susținem activ misiunea grupului în ceea ce privește sustenabilitatea și am integrat această componentă ca parte vitală a modelului nostru de business, iar unitatea de producție de la Ulmi, prima fabrică 4.0 din România, reprezintă angajamentul nostru în această direcție”, a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer Arctic.

Electrocasnice Beko care folosesc materiale reciclate:

Mașină de spălat/Mașină de spălat cu uscător EcoTub *

  • Deșeurile de plastic au fost transformate într-o materie primă alternativă valoroasă
  • Aproximativ 60 PET-uri de 0,5 litri sunt utilizate în crearea manșonului cuvei, în cazul anumitor modele
  • Granulele din PET reciclat au fost utilizate împreună cu alte tipuri de plastic și aditivi, fără a afecta performanța produselor
  • Utilizarea acestei soluții pentru electrocasnice reprezintă o premieră mondială
  • Această nouă metodă de producție prietenoasă cu mediul reduce semnificativ emisiile de dioxid de carbon
  • De la începutul acestui proiect în 2017, 58 de milioane de sticle de plastic au fost reciclate, ceea ce înseamnă o reducere a emisiilor de dioxid de carbon de aproximativ 2.200 tone.

Cuptor EcoFiber

  • Un material sustenabil a fost creat folosind plase de pescuit reciclate și deșeuri de fire industriale
  • Elementele din plastic, precum cele utilizate în cazul decorului ușii sau a carcasei display-ului, au în componență 5% plase de pescuit reciclate și 65% deșeuri din fire industriale
  • Carcasa din interior a display-ului cuptorului încorporabil are în componență 50% deșeuri de fire industriale.

Uscător de rufe GreenDry

  • Utilizează plastic reciclat, în medie, în 15% din piesele din plastic ale uscătorului de rufe, inclusiv în carcasa rezervorului de apă și în carcasa din spate a uscătorului
  • În ultimii doi ani, 2.420 tone de plastic au fost reciclate cu acest scop.

Produse Beko care folosesc bio-materiale:

Frigider BioCycle

  • Integrează componente durabile realizate din BIOplastic
  • Sistemele de depozitare a ouălor au în componență coji de ouă și BIOplastic
  • Pentru realizarea a două suporturi** sunt folosite cojile de la 5 ouă
  • Capacul ventilatorului este 100% BIOplastic (33gr) din surse sustenabile cum ar fi amidonul de porumb sau trestia de zahăr
  • Garnitura ușii este realizată în proporție de 25% (195 gr) din BIOmaterial (ulei de soia).

Espressor BioCoffee

  • A fost dezvoltat utilizând materiale biocompozite
  • Fiecare espressor a fost creat utilizându-se cinci căni de deșeuri alimentare (zaț de cafea), reducând astfel amprenta de carbon cu 5%.

Produse care reduc cantitatea de substanțe chimice eliberate în mediu:

Mașina de spălat vase AutoDose

  • Sistemul de dozare automată AutoDose asigură cantitatea ideală de detergent pentru vase impecabile de fiecare dată
  • La fiecare spălare este folosit cu până la 28%*** mai puțin detergent, ceea ce contribuie la o planetă mai curată.

* Produsele fabricate în prezent la fabrica din Çayırova, Turcia includ mașini de spălat de 8-9-10 kg cu 1400-1600 rpm și mașini de spălat cu uscător de 8/5kg & 10/6 kg. Arçelik intenționează să extindă utilizarea PET-urilor reciclate și la alte fabrici ale Grupului.

** Numărul de sisteme de depozitare a ouălor poate varia în funcție de modelul frigiderului

*** Valabil pentru murdărire ușoară, cu utilizarea unui detergent lichid

Despre Beko

Beko este marca internațională de electrocasnice a Arçelik Group. Compania oferă o gamă largă de produse, de la electrocasnice mari la aparate de aer condiționat și electrocasnice mici. Beko este lider al pieței europene de electrocasnice independente și cel mai important brand de electrocasnice mari din Marea Britanie. Brandul este partener principal al echipei de fotbal FC Barcelona, partener ce oferă numele echipei masculine de baschet Fenerbahçe, precum și furnizor oficial al Campionatului European League of Legends (LEC).

Beko și-a asumat în ultimii ani ca prioritate promovarea unui stil de viață sănătos, contribuind la conștientizarea importanței acestuia și dezvoltând produse care vin în ajutorul celor preocupați de sănătate. Misiunea actuală  a brandului este ilustrată de sloganul „un stil de viață cu adevărat sănătos este posibil numai pe o planetă sănătoasă”. Sănătatea fiecăruia dintre noi depinde de sănătatea planetei. Atenția pe care Beko o acordă mediului ne-a determinat să ne concentrăm pe creșterea eficienței energetice a electrocasnicelor noastre și pe dezvoltarea unui mod de producție centrat pe folosirea sustenabilă a resurselor.

Beko în România

Beko a intrat în portofoliul Arctic în 2003, la scurt timp după preluarea pachetului majoritar al Arctic de către grupul Arçelik. Brandul s-a lansat pe piața din România printr-o gamă completă de electrocasnice, care se diferențiază prin tehnologiile de ultimă oră pe care le integrează și printr-un design modern de produs. De la sub-game de produse special create pentru tinerele familii cu copii (gama Bebeko by Beko, 2005), soluții ingenioase pentru iubitorii de animale (mașina de spălat rufe cu funcția specială PET) sau tehnologia revoluționară cu lumină albastră din gama Beko Smart Blue Line, Beko și-a consolidat poziționarea de brand premium inovator și a devenit una din primele mărci de electrocasnice preferate de români.

Despre Arçelik

Arçelik, compania care deține Beko, a fost desemnată în 2019 și 2020 Lider al Industriei în categoria de electrocasnice în cadrul Indicelui de sustenabilitate Dow Jones, fiind al patrulea an consecutiv în care este inclusă. Viziune și misiunea Arçelik este „Respectând lumea, respectați în lume”.