Arctic, liderul pieței de electrocasnice din România, le-a oferit o experiență inedită celor peste 85.000 de participanți la Festivalul Nostalgia, unul dintre cele mai de succes evenimente din București, într-un demers care a adus împreună componenta de educație pentru sustenabilitate cu cea de implicare în comunitate (CSR).

Sub umbrela campaniei Forgotten – Redescoperă-ți garderoba cu tehnologia ExtraSteam, demarată anul trecut și premiată în 2023 cu Gold Effie la categoria Durables, brandul a adus în focus, și cu această ocazie, importanța consumului responsabil. Să purtăm mai mult hainele pe care le avem deja este cel mai bun răspuns la problema supraconsumului de textile, care generează o utilizare enormă de resurse, poluare și foarte multe deșeuri – este mesajul pe care Arctic l-a adus în prim plan prin intermediului unei instalații imersive.

Astfel, participanții la festival au fost invitați să pășească într-un spațiu ieșit din tipare, dedicat tuturor celor care se regăsesc în atmosfera retro disco future. Zona de activare Arctic, care s-a prezentat sub forma unui enorm dressing, a fost dezvoltată în jurul conceptului de bar speakeasy. În spatele mai multor rânduri de haine, trecând printr-un portal sub forma unui hublou supradimensionat al unei mașini de spălat, invitații au putut să descopere un party în laundromat, la care mii de oameni s-au distrat pe ritmurile anilor ’90.

Sub hashtag-urile #nepurtate, #redescoperatigarderoba, #incaareeticheta și sub sloganul  „Forgotten – Redescoperă-ți garderoba de festival!”, Arctic i-a încurajat pe participanți să se bucure mai mult timp de hainele lor și să aibă grijă de mediul înconjurător, cu ajutorul avantajelor oferite de tehnologia-erou a campaniei Forgotten, ExtraSteam.

Totodată, la zona de activare a brandului, participanții au putut să se implice în susținerea unei cauze sociale, prin completarea unui quiz despre tehnologie și rolul ei în sustenabilitate. Arctic s-a angajat ca, la fiecare 1.000 de răspunsuri primite, să contribuie cu câte o mașină de spălat și un uscător de rufe, plus detergent Ariel oferit de P&G, la sprijinirea unor familii aflate în dificultate, prin intermediul ONG-ului Zi de Bine. Peste 10.000 de persoane au ales să facă bine alături de Arctic, Ariel și Zi de Bine.

Suntem mândri că am stabilit încă un precedent pentru brandul Arctic, intrând într-un teritoriu neexplorat care ne apropie de clienții noștri actuali și potențiali. Această activare reiterează noua poziționare Arctic și continuă calea inovatoare în comunicare adoptată începând cu campania Forgotten, premiată anul acesta cu un Gold Effie. Forgotten are o semnificație aparte pentru noi, fiind prima campanie de brand axată pe sustenabilitate care reflectă pe deplin viziunea Arctic. În același timp, participarea la Nostalgia reprezentă încă un pas pe care îl facem în direcția educării publicului în legătură cu necesitatea adoptării unui comportament responsabil. La acest festival le-am propus participanților o experiență imersivă, într-o lume care transpune conceptul campaniei în realitate, deschizând în spatele hainelor uitate în dulap o nouă dimensiune în care tehnologia întâlnește emoția. Totodată, împreună cu P&G, am ales să-i implicăm pe cei prezenți la Nostalgia, dar și pe cei din online, să sprijine cauze sociale susținute de organizația nonguvernamentală Zi de Bine. Astfel, activarea din cadrul acestui festival a inclus, într-o abordare foarte actuală, toți pilonii principali ai strategiei de brand Arctic – tehnologii inovatoare, educație pentru sustenabilitate, CSR și customer experience, a declarat Gabriel Eremia, Director Marketing & Product Management Arctic. 

Conceptul creativ de activare de brand a fost gândit și construit integral de echipa festivalului Nostalgia, care s-a ocupat și de partea de implementare.

Nostalgia își dorește să creeze mereu un context în care oamenii să se simtă remarcabil și să aibă parte de experiențe memorabile. Set-up-ul dezvoltat împreună cu Arctic & Ariel a surprins festivalierii printr-o petrecere surpriză, aceștia intrând printr-o mașină de spălat și descoperind un bar speakeasy și alte zone instagramabile”, a completat Costin Gache, Context Creator Nostalgia.

Dezvoltată de McCann Worldgroup România, campania Forgotten a primit și recunoaștere internațională, fiind pe shortlist la Cannes Lions, la secțiunea Media, Excellence in Media – Use of Integrated Media în 2022. Mesajul acesteia privind sustenabilitatea este cu atât mai relevant cu cât toate mașinile de spălat rufe echipate cu tehnologia ExtraSteam sunt produse cu un impact minim asupra mediului, în fabrica Arctic din Ulmi, județul Dâmbovița, prima unitate Industry 4.0 din România.

Despre Arctic:

Arctic este liderul pieței de electrocasnice din România. Compania exportă 84% din producția totală în peste 80 de țări. Cu o istorie de peste jumătate de secol, Arctic este parte din grupul Arçelik din anul 2002, perioadă în care și-a crescut semnificativ atât cifra de afaceri, cât și capacitatea de producție.

Compania deține cea mai mare fabrică de electrocasnice din Europa continentală, unitatea de la Găești producând până în prezent peste 40 de milioane de aparate frigorifice. De asemenea, deține și prima fabrică Industry 4.0 din România și una dintre puținele de acest tip din Europa, fabrica de mașini de spălat din Ulmi, Dâmbovița, având o capacitate de producție de 2,2 milioane de unități pe an. www.arctic.ro

Despre Nostalgia:

NOSTALGIA își propune să fie un festival al vieții care prezintă într-o manieră specială trecutul și viitorul. Toți cei care vin la NOSTALGIA de mai bine de 5 ani s-au putut bucura de un muzeu retro & future, dar și de o discotecă a anilor ’90-’00. NOSTALGIA 2023 a însemnat o lume plina de imagini și sunete, trecând prin experiențe senzoriale, decoruri retro & future, mai mult de 7 zone muzicale diferite, mini live acts surprize, dar și alte momente ce au transformat NOSTALGIA într-o fabrică de amintiri, pentru că, de ce nu, prezentul poate fi o viitoare nostalgie.