Ai înțeles destul de rapid că doar cei care profită așa cum trebuie de mediul online pot deveni oameni de afaceri de succes. Vrei și tu să te numeri printre ei, așa că te gândești serios la un astfel de business. Pentru ca totul să se desfășoare perfect, ai nevoie însă și de ajutor de specialitate, așa că alege o solutie pentru creare magazine online acum, care să te ajute să fii mai aproape de visul tău de a reuși în afaceri. O echipă profesionistă, care știe exact ce pași trebuie urmați, este esențială. Și, chiar dacă din exterior lucrurile par destul de simple, dacă nu ești foarte bine stăpân pe situație, riști să eșuezi lamentabil, chiar dacă se spune că nu ai cum să dai greș în online. Ba da, dacă insiști să te descurci singur sau apelezi la o echipă fără experiență în domeniu. Dar, să vedem, ce presupune deschiderea unui magazin online.

 

Partea legală nu trebuie uitată

 

Pentru un ca un magazin online să funcționeze așa cum trebuie, este important să ai în vedere că și partea legală este necesar să fie respectată. Ai de ales între PFA, ÎI sau SRL. Este adevărat, un SRL poate costa ceva mai mult decât un PFA, de exemplu, dar ai parte și de taxe mai mici.

 

Ce nume să poarte magazinul

 

Asta a fost, într-un fel, partea cea mai complicată, de acum lucrurile vor merge mult mai lin. Evident, va trebui să alegi un nume pentru magazinul tău. Pentru că este vorba despre un magazin online, gândește-te la ceva ușor de reținut, și care să aibă o oarecare legătură cu obiectul activității.

 

Numele de domeniu

 

Aici trebuie să fii un adevărat maestru, așa că lasă profesioniștii să își facă treaba. Eventual poți veni și tu cu unele sugestii, dar este posibil ca ei să aibă ultimul cuvânt. Ai nevoie de un nume de domeniu scurt, ușor de reținut, care să rămână ușor în memoria celor care navighează pe internet. Mulți dintre cei care navighează pe internet suferă de ceea ce se numește ”amnezie virtuală”, așa că nu rețin foarte multe informații, decât pe cele care le atrag cu adevărat atenția. Vezi ca numele tău de domeniu să fie disponibil și să nu fie deja înregistrat, caz în care poți să te ”joci” cu denumirea până o găsești pe cea care să se potrivească perfect.

 

Serviciile de găzduire

 

Pentru ca un magazin să existe în mediul online are nevoie de servicii de găzduire, sau de hosting. Acestea presupun, după cum le spune și numele, de găzduirea tuturor fișierelor care alcătuiesc site-ul tău pe un server, care este foarte bine securizat, conectat permanent la internet și curent.

Pentru ca totul să se desfășoare în cele mai bune condiții, iar site-ul tău să fie bine protejat și să se încarce ușor, recomandarea noastră este să apelezi la o firmă profesionistă, cu multă experiență, de unde să îți achiziționezi atât serviciile de găzduire, dar și domeniul. Este important să găsești adevărați oameni cu experiență, care știu că este nevoie să investească permanent în măsurile de securitate, dar și cele mai bune servere și nu numai, astfel încât totul să funcționeze așa cum trebuie.

 

Realizarea propriu-zisă a magazinului tău online

 

Dacă ai cunoștințe de programare web, atunci lucrurile sunt destul de simple pentru tine. În cazul în care ești un novice în domeniu, apelează la o firmă care se ocupă de realizarea de astfel de magazine online. Pentru că sunt multe cele care promit că te ajută în acest scop, cel mai bine este să faci puțină muncă de cercetare pentru a o descoperi pe cea care corespunde cel mai bine cerințelor tale.

 

Produsele și stocurile

 

Este important să știi de la început care sunt produsele pe care urmează să le comercializezi, care este nișa ta. Dacă nu ești în același timp și producător, atunci trebuie să găsești furnizori de încredere și serioși, de la care să nu ai parte de ceva surprize neplăcute. Încarcă mai apoi pe site imagini și descrieri cu produsele tale și gata, poți spune că ai încheiat cu finalizarea magazinului tău online. Dar, cum mai este nevoie să și vinzi și să faci și profit, mai trebuie să mergi ceva mai departe.

 

Optimizarea magazinului online

 

Chiar dacă ai urmat toți pașii de mai sus, asta nu înseamnă că gata, ai și început să vinzi și totul merge ca pe roate. Este important să devii mult mai vizibil în ochii clienților, pentru că niciodată nu vei avea succes dacă de pe site-ul tău nu cumpără decât câteva persoane, membrii familiei și câțiva prieteni. Pentru ca site-ul tău să fie pe primele pagini în rezultatele căutărilor pe motoarele de căutare, respectiv Google, trebuie să te ocupi și de optimizarea site-ului. Este momentul care presupune investirea în optimizarea SEO, un proces care nu se va încheia decât în momentul în care închizi afacerea ta online. Și, cu cât ești mai sus, în primele două, maxim trei pagini de rezultate, ai șanse să fii găsit mai ușor de potențialii clienți, pentru că rar aceștia au răbdarea să treacă în revistă multe rezultate după cuvintele cheie selectate de ei.

De asemenea, vino în întâmpinarea clienților folosindu-te în acest sens de publicitatea plătită. Poți încerca să te descurci și singur în acest sens, pentru că nu este prea complicat, sau și mai bine, optează pentru o agenție de marketing digital, pentru a avea cele mai bune rezultate.