CNADNR susține că un kilometru din autostrada neterminată dintre București și Ploiești costă doar 8,7 milioane de euro și nu 14 milioane de euro așa cum s-a vehiculat în presa românească.

Compania Națională de Drumuri susține că în ultima perioadă au apărut informaţii nedocumentate corect şi în consecinţă eronate despre anumite proiecte derulate de companie. Una dintre cele mai grave informaţii care poate determina o falsă imagine asupra activităţii companiei este legată de preţul cu care sunt plătite anumite lucrări de către CNADNR SA. Astfel s-a lansat varianta că un km al autostrăzii Bucureşti – Ploieşti ar fi de 17 milioane euro.

Pentru a demonstra că această informaţie este greşită, CNADNR pune la dispoziție următoarele date:

– Contractul de execuţie pentru autostrada Bucureşti – Ploieşti a fost semnat încă din anul 2007 între CNADNR SA şi Asocierea Impresa Pizzarotti C SpA – Tirrena Scavi SpA pentru Proiectarea şi execuţia Autostrăzii Bucureşti – Braşov, tronsonul Bucureşti – Ploieşti, Secţiunea km 0+000 – km 19+500

 – VALOARE INIŢIALĂ CONTRACT

  • 624.483,10 lei (fără TVA)
  • 830.272,63 euro : 19,5 KM = 7.837.449,88 euro / km (fără TVA)
  • Autostrada prevedea un profil transversal, astfel:
  • zona urbană: 3 benzi pe sens, fără bandă de urgenţă de la km 0+000 pana la km 7+000;
  • zona extra urbană: 2 benzi + bandă de urgenţă pe sens de la km 7+000 până la km 19+500.

Urmare promovării unei Hotărâri de Guvern de modificare a indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţie Autostrada Bucureşti – Braşov, tronsonul Bucureşti – Ploieşti, în iulie 2008, s-a impus  extinderea părţii carosabile de la 2 la 3 benzi de circulaţie pe sectorul  km 7+000 – km 19+500 în valoare de 73.787.878, lei (fără TVA) – valoare adiţionată.

VALOARE CONFORM ACT ADIŢIONAL NR. 2/2008

  • 412.362,04 lei (fără TVA)
  • 743.307,70 euro : 19.5 km = 8.961.195,27 euro / km (fără TVA)
  • Autostrada prevedea un profil transversal, astfel:
  • zona urbană: 3 benzi pe sens, fără bandă de urgenţă de la km 0+000 până la km 7+000;
  • zona extra urbană: 3 benzi + bandă de urgenţă pe sens de la km 7+000 până la km 19+500.

– VALOARE CONFORM ACT ADIŢIONAL NR. 3/2009

  • 450.536,04 lei (fără TVA)
  • 997.189,45 euro : 19.5 km = 10.256.266,13 euro / km (fără TVA)
  • Autostrada prevedea un profil transversal, astfel:
  • zona urbană: 3 benzi pe sens, fără bandă de urgenţă de la km 0+000 până la km 7+000;
  • zona extra urbană: 3 benzi + bandă de urgenţă pe sens de la km 7+000 până la km 19+500;
  • Valoarea adiţionată a fost de 85.038.174 lei (fără TVA) şi s-a impus datorită condiţiilor de teren care au necesitat o soluţie alternativă cu umpluturi (realizarea terasamentelor cu material granular).

„Acestea au fost singurele modificări la contractul iniţial care prevedeau adiţionare valorică. În cadrul contractului au fost plătiţi în total până la această dată 558.609.231,45 Lei (fără TVA şi fără actualizări). În cadrul valorii platită Asocierii Impresa Pizzarotti C SpA – Tirrena Scavi SpA sunt incluse şi o serie de lucrări şi materiale existente pe secţiunea cuprinsă între km 0+000 şi km 3+325, care vor fi puse la dispoziţia noului Antreprenor. Astfel, dacă raportăm pur indicativ,valoarea însumată a lucrărilor şi actualizărilor la o lungime de autostradă de 16,175 km, de 3 benzi pe sens în zona urbană (km 3+325 – km 7+000) respectiv 3 benzi şi banda de urgenţă în zona extraurbană (km 7+000 – km 19+500), valoarea medie pe km de autostradă pe acest tronson este de 34.535.346,61 Lei (fără TVA şi fără actualizări), ceea ce reprezintă 8.366.120,78 Euro, la un curs de 1 Euro=4,128 Lei (medie anuală 2007-2014).Dacă luăm în calcul şi valoarea maximă estimată pentru cei 3,325 km, la care adăugăm valoarea plătită până în prezent, rezultă că valoarea pe km a autostrăzii este de 8.653.160,21 euro (calculate ca medie ponderată)” , precizează CNADNR într-un comunicat oficial remis recentNEWS.ro.

În anul 2015 CNADNR SA a încetat contractul de execuţie cu Anteprenorul din cauza imposibilităţii legale de finalizare a contractului deoarece în implementarea proiectului au intervenit modificări solicitate de diverse autorităţi (Primăria Municipiului Bucureşti, Primăria Oraşului Voluntari, Poliţia Rutieră)  care ar fi determinat modificarea substanţială a valorii contractului.

Pentru acest tronson cuprins între km 0+000 – km 3+325 care se află în prezent în licitaţie, valoarea estimată a contractului este de 172.920.660,48 Lei fără TVA care include şi suma de 22.554.868,76 Lei fără TVA reprezentând cheltuieli diverse şi neprevăzute în cuantum de 15%. Astfel, valoarea estimată a lucrărilor din cadrul noului contract este de 150.365.791,72 Lei fără TVA. Astfel, dacă raportăm pur indicativ, valoarea estimată a lucrărilor la o lungime de autostradă urbană de 3,325 km, de 3 benzi pe sens considerând şi complexitatea lucrărilor de structuri şi noduri rutiere din cadrul contractului, valoarea medie pe km de autostradă în această secţiune este de 45.222.794,5 Lei ceea ce reprezintă 10.049.509,89 Euro, la un curs de 1Euro=4.5 Lei. Valoarea estimată este conform anunţului de participare aferent procedurii de atribuire a contractului. Ţinând însă cont de ofertele primite în cadrul acestei proceduri, valoarea la care se va încheia contractul va fi cu siguranţă mai mică decât cea estimată.

Din toate sumele solicitate în instanţă de către Anteprenor (apox. 488 mil lei), instanţa de judecată a hotărât că Anteprenorul este îndreptăţit să primească suma de aprox. 24 mil lei.

Autostrada Bucureşti – Ploieşti este singura autostradă din România cu 3 benzi pe sens.