Un website te poate ajuta sa-ti stabilesti o prezenta online si iti deschide usa catre mai multe posibilitati. Totusi, inainte de a achizitiona un pachet de gazduire web, este important sa te asiguri ca ai ales un domeniu relevant. Desi pare o sarcina simpla, in acest stadiu poti comite multe greseli. Iata 4 dintre cele mai frecvente!

  1. Extensia nepotrivita

Fiecare TLD are o semnificatie, iar aceasta trebuie sa aiba legatura cu industria in care activezi. Cele mai comune domenii sunt cele de tipul .com, deoarece n-au limite in ceea ce priveste utilizarea si permit o scalare rapida a oricarui business international. Totusi, daca detii o afacere in Romania, poti folosi o denumire de tipul .ro. Exista si extensii care fac referire la alte tari, precum .de sau .uk. Motoarele de cautare isi asuma faptul ca activitatea ta se desfasoara in aceleasi zone si trimit vizitatori din apropiere. Unele persoane aleg extensii specifice pentru serviciul de gazduire web, cum ar fi .restaurant sau .auto. Daca te adresezi altor afaceri, poti folosi si o denumire de tipul .biz.

  1. Denumirea este foarte lunga

Evita folosirea domeniilor care sunt greu de scris. Oamenii nu-si vor aminti adresa si vei pierde o parte foarte mare din vizitatori. In plus, nu este necesar sa folosesti o denumire complexa. In schimb, poti folosi o prescurtare, alcatuita din 3-5 cuvinte. Este important sa nu utilizezi nici cratima sau cifrele, deoarece multe persoane vor tasta gresit. In cazul in care nu ai stabilit inca denumirea oficiala, foloseste un generator online care te va ajuta sa creezi un nume atractiv. Pentru mai multe idei, consulta un dictionar de sinonime sau inspira-te din industrii diferite de a ta. De asemenea, poti crea cuvinte noi, precum Yahoo Sau Facebook.

  1. Folosesti un domeniu similar cu al unui competitor

Majoritatea denumirilor pe serverele de gazduire web au fost deja utilizate de cineva, sub aceeasi forma sau intr-un mod similar. Asta inseamna ca poate fi foarte usor sa alegi o denumire care sa faca referire la un competitor. Pentru a evita acest scenariu, este important sa faci un research si sa analizezi celelalte branduri de pe piata. Asigura-te ca nu creezi confuzie, deoarece utilizatorii nu vor mai dori sa revina si motoarele de cautare vad acest lucru in mod negativ.

  1. Achizitionezi un domeniu foarte scump

Atunci cand a aparut pentru prima data internetul, pe serverele de gazduire web s-au inregistrat denumiri foarte specifice. Cele alcatuite dintr-un singur cuvant, cum ar fi „pizza.com”, au ajuns sa coste enorm, datorita faptului ca sunt unice si au fost active ani de zile. In prezent, multe domenii care nu sunt disponibile, raman puse la vanzare de catre proprietarii acestora la preturi de sute de euro sau chiar mai mult. Totusi, nu este obligatoriu sa achizitionezi unul. Denumirile generice nu reprezinta o problema, deoarece conteaza mai mult ceea ce oferi pentru consumatori.

Cum stii ca ai ales un domeniu potrivit inainte de achizitia serviciului de gazduire web?

Numele unui website trebuie sa aiba o anumita relevanta, insa nu este nevoie sa pierzi foarte mult timp pentru a alege unul. In schimb, se poate folosi orice denumire unica care are legatura cu nisa in care te afli. Evita greselile de mai sus si vei putea lua decizia finala mai usor!