Asociatia OncoPacientilor PHOENIX a organizat “ZILELE ROZ”, editia a VI-a, 2019, o campanie de la preventie pana la diagnosticarea precoce a cancerului la san la femei si barbati. 

Asociatia OncoPacientilor PHOENIX a organizat diverse actiuni, in cadrul editiei a VI-a a campaniei nationale „Zilele Roz” 2019, de la preventie pana la diagnosticarea precoce a cancerului de san.
– Programul “Screeningul Roz” a fost organizat cu sprijinul unei firme din Focsani si au participat 100 de tinere, medici din Institutul Oncologic Bucuresti si 1 voluntar al Asociatiei OncoPacientilor PHOENIX.

Prin program au fost efecutate 100 de investigatii, respectiv ecografii mamare gratuite, studentelor din cadrul Facultatii de Management si Dezvoltare Rurala din Agronomie Bucuresti si din alte facultati din Bucuresti, dar si altor tinere. Totodata au fost distribuite materiale informative si de autoexaminare, atat participantilor, cat si altor doritori aflati “in trecere”.
Rezultate: au fost depistate formatiuni la sani, la 13 beneficiare din care, la 7 cu suspiciuni, care au avut recomandari, li s-au oferit consultatii, analize de catre medic oncolog si necesita monitorizari.

– Evenimentul “Educatia Roz”, editia a IV-a, cu simulare a autoexaminarii sanilor pe material didactic, a fost organizat impreuna cu Facultatea de Management si Dezvoltare Rurala din cadrul Facultatii de Agronomie Bucuresti. La eveniment au participat aproape 200 de studente si studenti dar si cadre didactice din cadrul facultatii, medic ginecolog din Bucuresti, 2 paciente cu cancer la san, beneficiare ale serviciilor si 2 voluntari ai Asociatiei OncoPacientilor PHOENIX si alti invitati. Asemenea materialul didactic a fost asigurat, prin reprezentant, de catre “LifeSIM” Bucuresti.

In cadrul evenimentului au fost prezentate, de la educatie la simulare pe material didactic, materiale privind preventia pana la diagnosticarea precoce a cancerului de san. Medicul ginecolog, cu inalta experienta in predare a reusit, prin prezentari sa capteze atentia, astfel incat au devenit si mai interesati, nu numai fetele dar si baietii. Pacientele care se confrunta cu aceasta boala, au povestit cum au depistat prin autoexaminare, formatiunea de la san, care le-au determinat sa se adreseze de urgenta medicilor specialisti pentru investigatii si tratament, astfel salvandu-si viata. Totodata au fost distribuite materiale informative de autoexaminare, participantilor pentru familiile lor si altor doritori aflati “in trecere”.
Rezultate: 2 cazuri depistate precoce cu cancer de san, din cadrul familiilor studentelor participante, astfel salvandu-si viata; interesul foarte crescut in autoexaminare sani si inscrieri a peste 50 de studente pentru ecografii mamare gratuite prin programul “Screeningul Roz” al asociatiei.

“Asociatia militeaza activ pentru actiuni de educatie a pacientilor si populatiei largi in vederea preventiei cancerului de san, a diverselor forme de cancer si sustine activ pacientii cu cancer in vederea depasirii momentelor grele pe parcursul tratamentului oncologic si in perioadele urmatoare. Ca reprezentant al asociatiei, salut implicarile in special ale ONG-urilor de organizare a campaniilor de preventie si screening pentru cancerul de san. Cancerul de san este extrem de raspandit, 1 la 8 femei, sunt aproximativ 9000 de cazuri noi pe an, dar depistat precoce, supravietuirea poate fi de 98%”, a spus doamna Ioana Cristea, presedintele Asociatiei OncoPacientilor PHOENIX.

Campania “Zilele Roz” este o campanie de preventie a cancerului la san si vizeaza, prin diferite actiuni, constientizarea pana la diagnosticarea precoce a unui numar cat mai mare de persoane ca aceasta boala poata fi vindecata daca este depistata la timp. Printre alte actiuni ale acestei campanii, anuale: distribuire de aproape 20.000 de materiale informative de autoexaminare a sanilor la femei si barbati in locatii ca spitale, Piata Universitatii, Fundatia Sf Irina din Voluntari, Casa Friedrich Schiller si altele; marcarea 1 octombrie – Ziua Mondiala de Lupta Impotriva Cancerului de san – eveniment de Flashmob Roz, de promovare a feminității in randul femeilor cu mastectomie; oferire a 10 seturi de proteze cu sutien personalizate; actiuni de educatie a sute de studente de la Facultatea De Management si Dezvoltare Rurala din Faculataea Agronomie Bucuresti; program de screening, ecografii mamare pentru sute de tinere. Campania se desfasoara pe tot cuprinsul anului, cu preponderenta intre 1-31 octombrie.

Rezultate: constientizare, interes cresut de monitorizare, imbunatatiri ale calitatii vietii a unor paciente cu cancer san, salvari de vieti prin autoexaminari si diagnosticari precoce de cancer san.