Suma fabuloasă de bani pe care statul o cheltuie pentru modernizarea căii ferate între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni

Suma fabuloasă de bani pe care statul o cheltuie pentru modernizarea căii ferate între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni
loading...

Statul român trebuie să cheltuie peste 100 de milioane de euro pentru modernizarea liniei de cale ferată de la Gara de Nord la Aeroportul Internaţional Henri Coandă. 

Pe 21 august a avut loc o întrevedere între Ministrul Transporturilor, Lucian Sova si cei implicati in derularea proiectului de construire a unei linii de cale ferata intre Gara de Nord si Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti.

In urma reuniunii, CFR SA, anunta ca prin sprijinul factorilor implicati in obtinerea informatiilor necesare corelarii proiectului cu alte obiective de investitii precum si pentru obtinerea avizelor (Primaria Otopeni, Autoritatea Aeronautica Civila Romana, Romatsa, CNAIR, CNAB, METROREX, Apele Romane, MAI, SRI, MApN, detinatori de utilitati publice apa, canal, energie electrica, gaze, telefonie), este posibil ca Studiul de Fezabilitate sa fie finalizat in noiembrie 2018.

Elaborarea si aprobarea unor HG pentru indicatorii si exproprierile din Faza 1 ar putea avea loc in ianuarie 2019.

In plus, tot pentru ianuarie 2019 se estimeaza si obtinerea finantarii lucrarii aferente obiectivului.

Emiterea deciziilor de expropriere pentru accesul la teren este prognozata pentru aprilie 2019.

Dupa finalizarea activitatilor aferente studiului de fezabilitate, prestatorul va stabili valoarea lucrarilor. Aceasta este influentata de solutia tehnica aleasa (debleu sau estacade).

Sunt in curs de analiza 5 variante pentru modernizarea liniei catre Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti:

  • Varianta 1, subterana-se desprinde din calea ferata Mogosoaia – Balotesti la kilometrul aprox. 16+300, se dezvolta intre Drumul Garii Odaii si strada Nicolae Grigorescu, mai exact intre patinoar si Waterpark (propusa de CFR SA)
  • Varianta 2a, supraterana (pe directia Drumului Garii Odai -se desprinde din calea ferata Mogosoaia – Balotesti la kilometrul aprox. 16+300 si se dezvolta adiacent Drumului Garii Odaii. Intersectia cu DN1 se va face denivelat, calea ferata supratraverseaza DN1 pe estacade.)
  • Varianta 2b, supraterana (pe directia Drumului Garii Odai-este identica cu varianta 2a pe zona cuprinsa intre calea ferata Mogosoaia – Balotesti si DN1. Intre DN1 si parcarea de la sosiri, traseul este drept (in continuarea aliniamentului de pe Drumul Garii Odaii, dar aliniamentul statiei f. nu mai este pozitionat pe directia perpendiculara pe cladirea parcarii, ci oblic)
  • Varianta 2c, subterana (pe directia Drumului Garii Odai-se desfasoara adiacent Drumului Garii Odaii, dar in subteran. Pozitia in plan este stabilita astfel incat sa nu fie afectata circulatia auto pe Drumul Garii Odaii. Subtraversarea DN1 se va face printr-o tehnologie care nu va perturba circulatia rutiera, nefiind necesara inchiderea DN1 in timpul executiei lucrarilor. Statia de cale ferata va fi amplasata in subteran, orientata de la est la vest, perpendicular pe cladirea aeroportului.)
  • Varianta 3, supraterana (partial pe directia Drumului Garii Odai, cu traversare perpendiculara a DN1)
  • Varianta 4, supraterana (cu traversare perpendiculara a DN1)
  • Varianta 5, supraterana pana in statia Balotesti, apoi subterana pana la aeroport.

 Durata estimata pentru elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor aferente Fazei 1 este 14 luni, in perioada 2019 – 2020:

  • Achizitie proiectare si executie – Faza 1: aprilie 2019;
  • Lucrari de proiectare si executie – Faza 1: iunie 2020 (14 luni)
Categories: ȘTIRI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*