România riscă să piartă organizarea Euro 2020 la fotbal. Nu avem nici stadioane şi nici cale ferată către Aeroport

România riscă să piartă organizarea Euro 2020 la fotbal. Nu avem nici stadioane şi nici cale ferată către Aeroport
loading...

Din cauza Guvernului care din 2014 şi până în prezent, nu a făcut nimic, România ar putea pierde organizarea celor patru partide de la Euro 2020. Niciun stadion nu este gata şi nici vorbă de metrou sau linie de tren până la Aeroportul Otopeni până în iunie 2020.

În 2014, România a primit fabuloasa veste că va găzdui patru meciuri la Euro 2020. Autorităţile de la Bucureşti şi-au luat atunci angajamentul că până în 2020 vor face patru stadioane noi sau modernizate la standarde UEFA şi că vor face linie de metrou sau tren de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni pentru a asigura transportul fluxului de călători.

Au trecut de atunci patru ani şi niciunul din Guvernele Ponta, Cioloş, Grindeanu, Tudose sau Dăncilă, nu au făcut absolut nimic în acest sens. Mai pe româneşte, e dezastru total.

Dacă nu va termina la timp cele patru stadioane alese pentru a găzdui antrenamentele reprezentativelor calificate la Euro 2020, România riscă să piardă organizarea turneului european de fotbal.

Partidele oficiale ar urma să se dispute pe Arena Națională,  iar stadioanele Ghencea, Rapid, Dinamo și Arcul de Triumf trebuie să arate impecabil pentru ședințele de antrenament.

Bucurestiul va găzdui pe Arena Națională trei partide din grupe si unul din optimi la Euro 2020. În cazul în care se va califica la acest turneu final, România va disputa două meciuri din faza grupelor pe teren propriu.

Alături de București, vor mai găzdui meciuri din optimi și din grupe și alte orașe: Copenhaga(Danemarca), Amsterdam (Olanda), Dublin (Irlanda), Bilbao (Spania), Budapesta (Ungaria) si Glasgow(Scotia).

Trei meciuri din grupe și câte unul din sferturi vor avea loc la Munchen (Germania), Baku (Azerbaijan), St. Petersburg (Rusia) și Roma (Italia).

Semifinalele și finala vor avea loc pe Stadionul Wembley din Londra.

Cele 13 țări câștigătoare nu se vor califica direct, ci vor juca preliminarii pentru a ajunge la turneul final.

CFR anunţă că nici acum nu e gata studiul de fezabilitate cu privire la linia ferată ce ar trebui să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni.

Referitor la proiectul ”Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București” După cum se cunoaște există un studiu de fezabilitate, elaborat în anul 2008 pentru legătura feroviară între București Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB).  Conform prevederilor legale, CFR SA a procedat la actualizarea studiului de fezabilitate, elaborat în anul 2008, și a publicat în SEAP în data de 01.03.2018 documentația de achiziție pentru revizuirea studiului de fezabilitate. Așa cum a declarat și directorul general al CFR SA, la conferința Transporturi și Infrastructură,  la nivelul direcției de specialitate din cadrul CFR SA se studiază ”in-house” și varianta de modernizare a PO Otopeni și a infrastructurii rutiere între PO Otopeni și AIHCB. La sfârșitul anului 2018, CFR SA va putea prezenta factorilor de decizie și opiniei publice estimările financiare și soluțiile tehnice detaliate pentru cele 5 variante de realizare a conexiunii cu AIHCB. În funcție de costurile fiecărei variante și a soluțiilor tehnice se va decide asupra variantei alese precum și a soluției de finanțare (Fonduri UE – POIM 2014-2020, Buget de Stat, alte surse) și se va proceda la implementarea proiectului, cu parcurgerea tuturor etapele legale obligatorii pentru realizarea investițiilor. Menţionăm faptul că, Ministerul Transporturilor și CFR SA tratează cu prioritate realizarea unei legături feroviare cu AIHCB și ca urmare va prezenta factorilor de decizie 5 variante la realizare a conexiunii, conform prevederilor legale”, se arată în comunicatul de presă al CFR SA, remis recentNEWS.ro.

După finalizarea procedurii de achiziție publică și semnarea contractului de prestări servicii, Consultantul va finaliza până în decembrie 2018 analiza tehnico-economică pentru cele 4 variante posibile de conectare:

-          linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, cap Y Mogoșoaia care subtraversează DN 1 cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o stație c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,

-          linie simplă neelectrificată, cu racordare din linia magistrală 700, în zona PO Odăi, care subtraversează DN 1, cu asigurarea gabaritului de electrificare, cu o stație c.f. situată în imediata vecinătate a aerogării AIHCB și Terminalul T1 al AIHCB,

-          linie simplă neelectrificată, cu gabarit de electrificare, cu racordare din stația Balotești la Terminalul Plecări AIHCB.

-          varianta de traseu în sistem MONORAIL cu puncte de îmbarcare/ debarcare din PO Odăi și din imediata vecinătate a terminalelor de sosiri – plecări ale AIHCB.

Categories: SPORT

About Author

Comments

  1. Inchirieri auto Bucuresti
    Inchirieri auto Bucuresti 1 April, 2018, 11:54

    Din pacate nu prea avem nimic in Romania

    Reply this comment

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*