Record absolut de vizitatori la Târgul de Carte Gaudeamus. Peste 125.000 de persoane în 5 zile

Record absolut de vizitatori la Târgul de Carte Gaudeamus. Peste 125.000 de persoane în 5 zile
loading...

Românii au luat cu asalt Târgul de carte Gaudeamus de la Romexpo, desfășurat timp de cinci zile. Ediția din acest an a înregistrat un record absolut de audiență, peste 125.000 de vizitatori.

Ediţia 2015 a Târgului Internaţional Gaudeamus, organizat de Radio România, s-a încheiat duminică, 22 noiembrie, în prezenţa unui public încă numeros, dornic să profite până în ultima clipă de atmosfera inconfundabilă şi de ofertele generoasă ale evenimentului. Numărul mare de participanţi – peste 300, de evenimente – mai mult de 700, recordul de vizitatori înregistrat la această ediţie – 125.000 – şi sumele generoase pe care aceştia le-au cheltuit (circa 3.200.000 Euro, conform rezultatelor studiului de trafic realizat pe parcursul târgului) confirmă faptul că Gaudeamus a fost şi în acest an „cel mai citit târg de carte”.

Târgul Internaţional Gaudeamus, eveniment reper al peisajului cultural românesc de peste două decenii, a avut loc în acest an în perioada 18 – 22 noiembrie în Pavilionul Central al Complexului Expoziţional Romexpo. Ajuns în 2015 la ediţia cu numărul 22, târgul este iniţiat şi organizat anual de Radio România, prin Centrul Cultural Media Radio România.

Premiile acestei ediţii a târgului, decernate duminică, 22 noiembrie, au fost: Trofeele Gaudeamus, ai căror câştigători au fost stabiliţi prin Votul Publicului – acordate Editurilor Humanitas (locul 1), RAO (locul 2) şi Nemira (locul 3); Trofeul pentru Cea mai râvnită carte a târgului, stabilit tot prin Votul Publicului – Editurii RAO, pentru volumul Biblia pierdută de Igor Bergler; Trofeele Presei pe secţiunile publicaţii, radio, TV, online şi agenţii de presă au fost câştigate de: cotidianul Adevărul, postul Pro TV, postul Gold FM şi Agenţia Naţională de Presă Agerpres. Trofeul pentru secţiunea online nu a fost acordat, întrucât rezultatele Votului Publicului nu au fost concludente. Posturile Radio România, frecvent indicate drept surse de informaţii despre eveniment, nu au intrat în această competiţie, dat fiind statutul de organizator al instituţiei.

Premiul de Excelenţă , în valoare de 10.000 lei, oferit de către Radio România, a fost decernat Editurii Cartier, pentru abnegaţia cu care, alături de alte edituri basarabene, ţine sus steagul pieţelor de carte din România şi Republica Moldova.

Premiul Educaţia a revenit Academiei de Studii Economice din Bucureşti în semn de apreciere pentru constanţa şi pentru standardele înalte la care Academia s-a prezentat şi în acest an la Gaudeamus.

Premiul pentru traducere Antoaneta Ralian , decernat pentru doi traducători, din limba română într-o limbă străină şi dintr-o limbă străină în limba română a fost acordat la această ediţie: domnului George Volceanov, pentru traducerea din limba engleză a romanelor Ochii doamnei mele şi Moartea la Deptford de Anthony Burgess, publicate de Editura Humanitas Fiction şi doamnei Ruxandra Cesereanu pentru proiectul Moods & Women & Man & Once Again Moods. An Anthology of Contemporary Romanian Erotic Poetry – editura Tracus Arte.

Miss Lectura pentru ediţia 2015 a Târgului Gaudeamus a fost desemnată Emanuela Ivan, studentă la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti.

Ceremonia de premiere Gaudeamus 22 a fost precedată de prezentarea câştigătorului Premiului Goncourt – Alegerea publicului român 2015: scriitorul Tobie Nathan pentru romanul Ce pays qui te ressemble. Evenimentul a fost organizat pentru a treia oară la Gaudeamus de Institutul Francez. Invitatul de onoare al ediţiei a fost GADIF – Grupul Ambasadelor, Delegaţiilor şi Instituţiilor Francofone din România, iar preşedintele de onoare al Târgului Gaudeamus 2015 a fost Victor Ieronim Stoichiţă, reputat cercetător şi profesor de istoria artei, stabilit în prezent în Elveţia.

Proiecte Radio România – Gaudeamus

În cadrul Târgului a fost organizată finala celei de a XIII-a ediţii a Concursului Naţional de Lectură Mircea Nedelciu, dedicat elevilor de liceu; câştigătorii acestei ediţii au fost: locul I – Maria Tohăneanu, Colegiul Naţional Carol I din Craiova; locul II – Claudia Preda, Liceul Teoretic Ovidius din Constanţa; locul III – Călina Durbac, Liceul Teoretic Al. I. Cuza din Bucureşti. Premiile, constând în sume de bani destinate achiziţionării de cărţi din târg, au fost oferite de Radio România.

Proiectul Cărţile se întorc acasă s-a bucurat de un real succes şi în acest an. Fondul de carte constituit prin donaţii ale vizitatorilor şi expozanţilor în cadrul proiectului a cuprins peste 5.000 de volume care vor ajunge în biblioteci publice din oraşul Rupea (judeţul Braşov) şi din localitatea Scoreiu (judeţul Sibiu). De la lansarea acestui proiect în 2010, peste 140.000 de volume au ajuns, prin generozitatea expozanţilor şi a vizitatorilor Gaudeamus în peste 340 de biblioteci aflate în aria de acoperire a posturilor Radio România.

Invitaţi de nota 10: Olimpicii României – un proiect care îşi propune să aducă în prim-plan competitivitatea şi excelenţa învăţământului românesc, să atragă atenţia asupra performanţelor şi potenţialului reprezentanţilor săi de top pentru viitorul României. La Gaudeamus 2015, 6 elevi medaliaţi la concursuri internaţionale la diverse discipline, beneficiari ai bursei Meritul olimpic internaţional, au fost invitaţi speciali ai Târgului şi premiaţi de către Radio România şi Automobile Dacia.

Cei care au contribuit la proiectele Radio România – Cărţile se întorc acasă, Invitaţi de nota 10: Olimpicii României şi la Atelierul de creaţie din cadrul Salonului de Carte pentru Copii Ion Creangă au fost: Display Group, www.HopaSus.ro, editurile Corint, Didactica Publishing Group, Humanitas, Litera, Nemira, Niculescu, Trei şi Tritonic.

Ziarul Târgului (4 numere) a fost realizat într-un tiraj zilnic de 5.000 de exemplare, în perioada 19 – 22 noiembrie, de către o echipă redacţională de la cunoscuta publicaţie Caţavencii.

Studiul de trafic derulat pe întreg parcursul evenimentului a fost realizat de Centrul de Studii Media şi Noi Tehnologii de Comunicare – Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială, Universitatea Bucureşti.

Categories: CULTURĂ-FILM

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*