Premieră la Teatrul “Stela Popescu” – Hoţul de mărgăritare

Premieră la Teatrul “Stela Popescu” – Hoţul de mărgăritare
loading...

Spectacolul Hoţul de mărgăritare în regia Amaliei Ciolan, scenografia Mihaelei Popescu şi coregrafia Ioanei Macarie este noua premieră cu care îşi deschide stagiunea Primăria Municipiului București, prin intermediul Teatrului „Stela Popescu”, condus de un an de actorul Nicolae Pungă.

Distribuţia e compusă majoritar din actori tineri, în rolul principal, Eliabar, fiind Cristian Neacșu, alături de care evoluează Daniel Filipescu/Alexandru Floroiu, Paul Cimpoieru, Sorin Aurel Sandu, Cătălin Frăsinescu, Tamara Roman/Amalia Popa, Teodora Calagiu /Ana Maria Carablais, rolul Eli fiind jucat de Viorel Ştefan Păunescu.

Ce interes poate să aducă în vremurile noastre o parabolă biblică și cum poate ea să se transforme în expresie teatrală? Chiar dacă pornește de la parabola biblică, textul este atât de bine construit, atât de posibil, de omenesc și de actual – un tânăr care pleacă să afle lucrurile într-o altă lume – încât interesul poate veni tocmai din faptul că noi chiar trăim vremuri în care tinerii își caută norocul, viața, profesia într-un alt spațiu decât cel în care s-au născut. Sunt absolut convinsă că va exista interes în rândul publicului, că va exista pentru mulţi un tip de regăsire în parabola biblică a fiului risipitor “, declara regizoarea spectacolului. 

 Textul piesei Hoţul de mărgăritare, scris în anii 50 de mitropolitul Bartolomeu Anania, este centrat pe parabola Fiului Risipitor, una dintre cele mai cunoscute pilde evanghelice. Piesa prezintă în faţa spectatorilor două dintre  dimensiunile fundamentale ale creştinismului, generozitatea şi dragostea de Dumnezeu şi invită la meditaţie şi reflecţie. Textul este plin de figuri de stil şi de imagini de o frumuseţe stilistică, dar şi teologică deosebită, dezvăluind spectatorului deopotrivă pe scriitorul Valeriu Anania şi pe călugărul Bartolomeu Anania. În această confruntare, sau mai bine zis în discuţia cu sinele a scriitorului cu călugărul, pare să fi învins călugărul, fapt ce nu umbreşte valoarea literară a piesei. Conceptul regizoral nu se limitează la cuvânt, spectacolul beneficiind de contribuţia corpului de balet al Teatrului “Stela Popescu”, care își descoperă valențe noi, jucându-se la granița dintre coregrafie și joc scenic.

Regizoarea Amalia Ciolan ne mărturisea în timpul repetiţiilor : “Este o colaborare în premieră. Eu de formație sunt actor dar, pentru că am o experiență pedogică de vreo 20 și un pic de ani, pentru că eu am mai lucrat spectacolul ăsta cu neprofesioniști adică elevii de la seminarul teologic, am avut timp să aprofundez textul și mi-a fost foarte simplu în momentul în care m-au invitat aici. Mi-am dorit să lucrez cu o echipă tânără pentru că, până la urmă, teatrul trebuie să meargă înainte și trebuie să acordăm rolurilor vârsta cuvenită.

teatrul stela popescu - hotul de margaritare

Categories: CULTURĂ-FILM

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*