PNR cere demisia Ministrului Transporturilor ca urmare a situației dezastruoase a infrastructurii din România

PNR cere demisia Ministrului Transporturilor ca urmare a situației dezastruoase a infrastructurii din România
loading...

Partidul Noua Românie ia atitudine cu privire la situația dezastruoasă a transporturilor și infrastructurii din România și cere demisia Ministrului Transporturilor Lucian Șova.

A venit momentul ca vinovaţii să plătească pentru toate greșelile și sustragerile de fonduri de la buget, care au fost regula și nu excepția în ultimii 30 ani. Nu mai poate fi vorba de nicio justificare pentru faptul că în ultimele 3 decenii, rezultatele pentru cele 4 domenii strategice de interes național pot fi sintetizate în doar câteva cuvinte:

  1. AERIAN: Compania națională de transporturi TAROM este în pierdere în fiecare an de peste 10 ani și singura salvare de la faliment este căpușarea banilor din impozitele plătite de noi și nu printr-o conducere performantă;
  2. FEROVIAR: Viteza medie a trenurilor CFR a scăzut continuu datorită lipsei de investiții în infrastructura de căi ferate și a garniturilor de tren, ajungând la un nivel apropiat de viteza de deplasare în evul mediu: 45 km/h. Condițiile de călătorie cu trenurile CFR sunt de asemenea la un nivel nedemn pentru o țară europeană;
  3. NAVAL: Flota de nave maritime a României, a dispărut pur și simplu după ce ajunsese printre primele în întreaga lume ca număr de nave și capacitate de transport;
  4. RUTIER: Autostrăzile sunt ca și inexistente, iar cele câteva sute de kilometri construiți au avut prețurile cele mai mari din toata Europa deși au calitatea cea mai proastă.

Un raport de acum două zile al Comisiei Europene arată că în timp ce drumurile europene au fost și în 2017 cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 49 de accidente mortale la un milion de locuitori, România este pe ultimul loc în UE la acest indicator având cea mai mare rată a accidentelor mortale din UE (98 de accidente mortale la un milion de locuitori, dublu față de media din UE). Aceasta se datorează stării proaste a drumurilor, inexistenței autostrăzilor, inexistenței unui program de educare și prevenție.

PNR solicită demisia actualului ministru Lucian Șova care s-a dovedit la fel de incompetent și ignorant ca și predecesorii săi, prin declarațiile cu privire la gropile de pe pistele Aeroportului Internațional Henri Coandă, Otopeni și numirea unui ministru care să aibă ca obiectiv real dezvoltarea transporturilor și infrastructurii din Romania și abilitatea de a-l pune în practică. PNR constată cu regret relele intenții și corupția care persistă de atâția ani într-unul dintre cele mai importante ministere ale țării noastre și cere tuturor conaționalilor să se alăture inițiativei noastre de a demasca tehnicile de fraudare a fondurilor provenite din impozitele românilor și astfel de a preîntâmpina punerea în pericol a vieților noastre și de a da drumul dezvoltării economice și sociale a României”, a declarat Vicepreşedintele PNR, Marius Mateiş.

Personaje dubioase ca cel al unui căpitan de vas, Traian Băsescu, fost nomenclaturist PCR, sunt legate de pierderea flotei comerciale navale românești și ale celor mai mari tunuri pe care “regii asfaltului” le-au dat bugetului țării. Cei mai “răsunători” miniștri ai transporturilor au probleme cu legea: Traian Băsescu, Miron Mitrea, Radu Berceanu, Ludovic Orban. Ceilalți sunt sau au fost marionete. Este momentul de a pune STOP.

România are o poziție geostrategică de necontestat, dar are aeroporturi cu gropi în asfaltul pistelor, flotă inexistentă, infrastructură feroviară la nivelul evului mediu și cea mai proastă și periculoasă rețea de drumuri și străzi din Europa.

În pofida celor 30 de ani trecuți de la căderea dictaturii comuniste și uriașelor sume alocate pentru infrastructură, atât de la bugetul României cat și din fonduri UE:

  • Construirea liniilor de metrou durează zeci de ani chiar dacă ar contribui extraordinar la fluidizarea traficului infernal din capitală și la conectarea orașului cu aeroportul internațional Henri Coandă;
  • Autostrăzile care ar contribui la dezvoltarea economiei se construiesc în ritm de câteva zeci de kilometri pe an;
  • Multe evenimente internaționale nu pot fi organizate în România din cauza infrastructurii, existând chiar și riscul pierderii dreptului de a fi eliminați dintre țările coorganizatoare ale Campionatului de Fotbal Euro 2020
  • Centura Bucureștiului este finalizată doar pe jumătate.

Cât timp mai putem tolera acest lucru?

PNR, prin programul său politic pune accent pe importanța transporturilor și infrastructurii: dacă avem drumuri, străzi, autostrăzi, putem circula repede și în siguranță. Ne putem dezvolta economic, turistic, social.

Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi va construi în regim propriu drumurile județene, naționale și autostrăzile din România, prin achiziția de utilaje necesare deschiderii de șantiere simultane în mai multe locuri din țară. În acest fel se vor reduce costurile necesare realizării autostrăzilor și se vor scurta considerabil timpii  de execuție, prin eliminarea licitațiilor de atribuire a contractelor și a  procedurilor de contestații. Crearea de păduri și panouri de protecție pe parcursul autostrăzilor și drumurilor naționale, astfel încât să se reducă  gradul de poluare și să se asigure protecție în sezonul de iarnă, pentru a se evita înzăpezirile și închiderea circulației rutiere.

Vom modifica legea administrației  publice locale astfel încât consiliile locale și primăriile să nu mai poată demara lucrări de construcție de parcuri, terenuri de sport, baze sportive, dacă localitatea nu deține infrastructură rutieră (toate drumurile din localitate să fie asfaltate) și rețea de canalizare.  Conectarea locuitorilor la rețeaua de electricitate, la cea de apă potabilă și la cea de gaze.

Demararea proiectului pentru canalului București – Dunăre, astfel încât Capitala României să devină oraș portuar și pentru a facilita  transportul naval al mărfurilor din și înspre Capitală. Redeschiderea Aeroportului Internațional Băneasa pentru zborurile comerciale low cost.

Includerea următoarelor instituții în programul de strategie națională: CFR Marfă, CFR Călători, CFR Infrastructură, Avioane Craiova, Romarm, Oltchim, TAROM, Institutul Cantacuzino, Hidroelectrica, Complexul Energetic Oltenia, Complexul Energetic Hunedoara, Loteria Română, Antibiotice Iași, TVR, Poșta Română.

Strategia națională va urmări și creșterea numărului de parcări în marile orașe și decongestionarea traficului rutier. Anual, autoritățile publice locale vor fi obligate să construiască parcări, prin amenajarea terenurilor aflate în paragină, prin demolarea clădirilor părăsite. Acolo unde este posibil se vor construi și parcări subterane, precum și parcări supraetajate. Fiecare oraș cu populație de peste 10,000 de locuitori va avea centură ocolitoare, astfel încât traficul greu să nu mai blocheze circulația în oraș și să afecteze clădirile istorice.

Partidul Noua Românie, fondat în 17 iunie 2015 de către Sebastian Popescu, Cosmin Grancea, Dan Iulian Truţia și Cristian Drăghiceanu, tineri care nu au mai fost membri în alte partide, este singura formațiune politică care nu acceptă traseiști politici în rândurile sale și nici membri ai altor partide.

Dacă consideri că poți pune umărul la identificarea problemelor care cauzează starea proastă a transporturilor și infrastructurii din țara noastră și dacă dorești să te implici în soluționarea lor, te poți alătura echipei PNR doar dacă ai minim 18 ani împliniți și ești de acord cu Statutul și Programul Politic al PNR.

Înscrie-te în Noua Românie și ia parte la adevărata schimbare a țării.   

Urmărește pe facebook activitatea Noua Românie.

Categories: ȘTIRI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*