O super-navă construită în România, declarată cea mai bună din lume în 2016

O super-navă construită în România, declarată cea mai bună din lume în 2016
loading...

Avem cu ce ne mândri în lume. O navă construită la șantierul naval din Galați, a fost desemnată drept cea mai bună din lume în anul 2016. Este vorba despre nava Maersk Connector.

Oscarul în tehnologie pe 2016 a fost adjudecat de o navă construită în România. Trofeul „Offshore Support Ship 2017 Award”, decernat în cadrul galei industriei navale de la Londra, i-a revenit navei „Maersk Connector”, o navă de tip Offshore Carrier DOC 8500, construită la Şantierul naval „Damen” din Galaţi şi lansată la apă în 2016.

Premiul este echivalentul unui „Oscar” în domeniul construcţiei navale şi a fost obţinut pentru  o adevărată bijuterie tehnologică, lansată la apă în februarie 2016: „Maersk Connector”, o navă de tip Offshore Carrier DOC 8500, destinată flotei Maersk Supply Service.

„Maersk Connector este un exemplu strălucit de ceea ce putem realiza prin colaborare. Nu numai că a fost livrată la timp şi la costul aşteptat, dar a fost şi un răspuns pe măsura aşteptărilor la provocările pe care piaţa offshore le are în prezent”, a declarat, la ceremonia de decernarea a premiilor, Remko Bouma, manager în cadrul grupului Damen.

Nava Maersk Connector este rezultatul unui parteneriat dintre Damen Shipyards Group şi două transnaţionale de mare succes: Maersk (cel mai mare trasportator pe apă din lume) şi Deep Ocean (cel mai important operator de transport de energie electrică pe sub ocenele planetei). Nava este a doua de acest fel construită la Galaţi, după ce, în iulie 2015, sora ei geamănă (Maersk Connector DP1) a fost lansată la apă şi a devenit operaţională. Maersk Connector DP2 este clasificată de Lloyd’s Register of Shipping, are 9.300 tdw, lungimea totală de 138,35 metri, lăţimea de 27,45 metri şi un pescaj de 6,25 metri. Poate lua la bord 90 de persoane, membri ai echipajului şi specialişti în instalarea cablurilor subacvatice.

Nava va deservi compania pentru un termen foarte lung, având deja trei contracte foarte importante de transport energie electrică prin cabluri subacvatice: Walney Extension, Nemo Link® şi Bligh Bank (Faza II offshore eolian).

Nava este aceea că este dotată cu trei propulsoare prova. Un astfel de propulsor poate asigura o foarte bună manevrabilitate a unei nave, care poate fi rotită în loc la 360 de grade, ca şi cum s-ar roti în jurul unei axe.

Categories: ECONOMIE

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*