Motive pentru care nu reușești să slăbești

Motive pentru care nu reușești să slăbești
loading...

Chiar dacă faci suficientă mișcare și alegi adesea mâncăruri și alimente cât mai sănătoase, este posibil să nu slăbești atât de mult sau atât de rapid pe cât ți-ai dori. Deși există numeroase alte realizări pe care le obții în timp ce încerci să adopți un stil de viață sănătos, poate fi frustrant să nu vezi aceleași rezultate și atunci când te ”înfrunți” cu cântarul. Sună familiar? Sunt foarte mari șansele ca unul dintre aceste motive să stea în calea obiectivelor tale de a pierde în greutate.

Crezi că o plimbare scurtă este suficientă

O plimbare de 15 minute este mai bună decât nimic, dar nu te aștepta să vezi rezultate drastice de pierdere în greutate. Trebuie să încerci să faci mișcare cel puțin 30 de minute în fiecare zi, iar dacă este posibil, să practici și exerciții fizice sau un sport.  Cele mai multe calorii se ard prin alergare,  fitness, drumeții sau înot.

Consumi porții prea mari din anumite alimente

Nucile, avocado, uleiul de măsline și ciocolata neagră sunt toate alimente sănătoase, dar nu sunt lipsite de calorii. Este important să îți cotrolezi porțiile chiar și atunci când consumi alimente sănătoase. De exemplu, avocado oferă o mulțime de beneficii pentru sănătate, dar un fruct întreg conține peste 200 de calorii.

Faci exerciții fizice cu stomacul gol

Dacă faci exerciții fizice în mod regulat fără a mânca mai întâi, trebuie să schimbi acest lucru: atunci când te antrenezi pe stomacul gol, caloriile arse provin din mușchi, nu din grăsime. Deoarece masa musculară arde mai multe calorii decât grăsimile, cu cât ai mai multă masa musculară, cu atât acest lucru te ajută mai mult să slăbești. Dacă organismul va avea suficientă energie, nu numai că nu vei pierde din masa musculară, ci vei avea și mai multă energie pentru a te antrena în mod corect.

Nu consumi anumite categorii de alimente

Renunțarea la anumite categorii de alimente poate duce la o deficiență nutrițională, ca să nu mai vorbim de creșterea poftei pentru alimentele pe care le-ai eliminat cu totul din dietă. Decât să elimini, de exemplu, carbohidrații cu totul, consumă cereale integrale, legume și fructe, care au un conținut ridicat de carbohidrați ”buni”, dar menține controlul asupra porțiilor. De obicei, porțiile prea mari sunt cele care dăunează siluetei și nu neapărat alimentul în sine.

Nu dormi suficient

Dacă îți faci timp pentru toate celelalte activități care îți ocupă ziua, există riscul să nu dormi suficient, dar acest lucru este important atunci când vrei să slăbești. Ai nevoie de multă energie pentru a face față tuturor activităților zilnice, în special dacă ai un program mai aglomerat, iar lipsa somnului afectează și capacitatea organismului de a controla apetitul. Cu alte cuvinte, dacă nu dormi suficient, crește cantitatea de hormoni responsabili cu stimularea apetitului care este eliberată în organism.

Nu mănânci suficiente legume

Porțiile de legume și fructe pe care le consumam zilnic sunt foarte importante, însă mai ales persoanele aflate la dietă care cresc cantitatea de legume ce este consumată sunt mult mai predispuse să piardă în greutate.  O dietă bogată în legume oferă o mare varietate de nutrienți și un conținut scăzut de calorii. În plus, fibrele din legume te ajută să ai senzația de sațietate pentru mai mult timp.

Nu respecți întocmai dieta

Indiferent de dieta pe care o urmezi, sau pur și simplu dacă doar ți-ai propus să adopți obiceiuri alimentare sănătoase, nu poți să te aștepți la rezultate concrete dacă nu urmezi planul alimentar pe care l-ai stabilit. Respectă întocmai dieta, altfel nu vei reuși să scapi de kilogramele în plus, iar eforturile pe care totuși le depui vor fi în zadar.

Nu îți controlezi porțiile

Atunci când vine vorba de o dietă echilibrată, controlul porțiunilor reprezintă cheia succesului. Cântărește ingredientele și porțiile de mâncare, pentru a te asigura că nu depășești cantitățile recomandate și învață cum să dai corpului semnalul de saturație ca să reușești să te oprești din mâncat atunci când ești, de fapt, sătul și nu mai ai nevoie de mâncare.

Mănânci fără să fii atent

Dacă atunci când te afli la masă ești distras de televizor sau de calculator, acest lucru îți poate afecta obiectivul de pierdere în greutate. Alocarea unui interval de timp în care să te concentrezi numai pe mâncare, fără alte distrageri, te va ajuta să mănânci mai puțin. Uneori nici măcar nu-ți dai seama cât de mult ți-ai pus în farfurie, pentru că ești cu mintea în altă parte.

După cum se poate observa, motivele pentru care nu reușești să slăbești pot fi diverse și adesea trec neobservate. De aceea, dacă ai tot încercat să slăbești și nu ai reușit să obții rezultatele dorite, este timpul să apelezi la ajutorul unui nutriționist.

În centrele de nutriție și dietetică Natur House vei găsi tot sprijinul de care ai nevoie, pentru a urma o dietă personalizată, sub atenta monitorizare a unui specialist în nutriție. Astfel, vrei reuși să identifici și să elimini obiceiurile alimentare nesănătoase și vei învăța să adopți obiceiuri alimentare corecte, pe care să le intregrezi în viața de zi cu zi.

Categories: SĂNĂTATE

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*