Ministrul Transporturilor trimite Corpul de Control la CNADNR, după dezvăluirile directorului Alin Goga

Ministrul Transporturilor trimite Corpul de Control la CNADNR, după dezvăluirile directorului Alin Goga
loading...

Corpul de Control al Ministerului Transporturilor face verificări la CNADNR, după ce directorul adjunct de la Craiova, Alin Goga a fost suspendat din funcție ca urmare a dezvăluirilor făcute la o televiziune despre ilegalitățile și jaful din companie.

Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a dispus astăzi, Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, efectuarea unui control la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. În cadrul controlului va fi verificată veridicitatea informațiilor furnizate în presă în ultima perioadă.

Ministerul își exercită dreptul și obligația de a verifica informațiile apărute în presă. În măsura în care acestea vor fi întemeiate, se vor lua măsurile necesare pentru remedierea disfuncționalităților. De asemenea, în cazul în care se va impune, vor fi sesizate instituțiile abilitate. Consider că eventualele sesizări ar trebui făcute mai întâi la nivelul organelor de control ale companiei, ministerului, sau la nivelul altor instituții. Apariția doar în presă nu rezolvă problema și poate fi interpretată ca un gest subiectiv. Din acest motiv, solicit ca atât în Ministerul Transporturilor, cât și în companiile din subordinea și sub autoritatea acestuia, să fie promovat dialogul ca element esențial în soluționarea conflictelor”, a declarat Ministrul Transporturilor”, Iulian Matache.

Alin Goga, Director adjunct de investiţii al Regionalei din Craiova a CNADNR, a fost suspendat din funcţie după ce a participat la o emisiune la Realitatea TV unde a dat în vileag ilegalităţile de la compania de drumuri.

“Având în vedere că domnul Alin Goga a afirmat că a participat la o şedinţă CTE unde a constatat că «tratăm lucrurile cu superficialitate», că referitor la autostrada Orăştie – Sibiu «nu există rezolvare tehnică în» acest moment, că «s-a făcut o chetă de 250 de mii euro», că «noi suntem cei mai inteligenţi şi cei mai buni, pe unde am ales să construim? Exact pe unde este cel mai prost», că «angajaţii CNADNR vin de acasă cu casa de marcat, scot din priză casa CNADNR-ului şi pleacă acasă cu 8-9.000 ron pe tură», comisia de cercetare disciplinară a solicitat salariatului, ca în data de 28.08.2015 să se prezinte la comisie în vederea probării celor afirmate“, susţine CNADNR.

Goga susţine că tronsonul de autostradă Sibiu-Orăştie trebuie reconstruit şi a vorbit despre ilegalităţi în CNADNR: Vă spun că suntem ca la «Meşterul Manole»: ce am construit şi am plătit: 150 de milioane de euro trebuie să scoatem tot afară şi – am vorbit asta cu profesori universitari, cu absolut toată lumea – în condiţiile în care am ştiut că recepţionăm un lucru defect. A fost o pasivitate. Acum o lună de zile am fost la o altă emisiune şi după patru zile am fost chemat la DNA. Sper ca mâine DNA-ul să fie la CNADNR. Nu poate să rămână aşa. Paroxismul la care s-a ajuns în CNADNR e departe de orice închipuire. 14 miliarde de euro am primit din 2007 până în prezent. Sunt bani care s-au dus şi pe întreţinere, pe investiţii, reabilitări şi avem o reţea care e jalnică, pentru că totul porneşte din interior: 6.000 de oameni şi 10 la sută sunt ingineri de drumuri şi poduri. Acolo doar 10 la sută sunt ingineri de drumuri, într-o companie eminamente tehnică. Sunt regionale care au patru ingineri de drumuri. În condiţiile în care am angajat toate specializările exotice, găsiţi papagali de toate culorile. Fiecare director şi-a angajat toate rudele. Nu este de astăzi, se perpetuează.

Alin Goga afirmă că la nivelul companiei ilegalităţile sunt cunoscute, dar sunt acoperite: Sunt nenumărate exemple şi nenumărate agenţii de control şi încasare pe care le-au verificat domnul Liviu Costache şi domnul Calmus Lucian (directori în CNADNR- n.r.) şi au făcut rapoarte şi au rămas cu rapoartele. În rapoarte se spunea că fenomenul fraudei depăşeşte posibilităţile de stopare ale CNADNR-ului. Şi tu ştii lucrurile astea de ani de zile şi nu faci nimic? Credeţi-mă, nu mă bate gândul decât că există o gravă complicitate şi complicitatea aia nu este pe ochi frumoşi. Nu este că sunt eu prieten cu cineva. Este interes. Te protejez ca să îmi dai ceva.

Într-un interviu pentru gândul Alin Goga, directorul suspendat de CNADNR, întrebat dacă se ia şpagă în companie, a răspuns: Dacă se ia şpagă în CNADNR? Sunt directori care au case mai mari decât Versailles-ul şi au lucrat toată viaţa lor la stat. Mai e o problemă, au gestionat contracte care şi-au mărit valoarea de la un milion de euro la 10 milioane de euro, au contracte pe nişte caiete de sarcini doar la anumite firme, adică erau făcute caiete de sarcini mănuşă, pentru anumite firme.

În 2011, Alin Goga spunea la România te iubesc! despre contractul pentru autostrada Comarnic-Braşov că ar fi presupus o mită de 440 de milioane de euro.

Şi în 2010 Goga ieşea public cu declaraţii tranşante despre lucrările la drumuri, citate de ştirileprotv.ro: „Dacă lumea ar şti în România cum se cheltuiesc banii publici şi cât de prost sunt administraţi ne-ar împuşca ca pe câini, la gard”, spunea Goga în 2010, pornind de la scandalul execuţiei lucrărilor la şoseaua Transalpina.

Alin Goga spune că actualul şef al CNADNR e mai tare ca un ministru, că ştie toate ilegalităţile, dar că nu face nimic: CNADNR are 2 miliarde de euro, Narcis Neaga e mai puternic decât un ministru, îşi bate joc de tot ceea ce aşteaptă oamenii. Sunt acum în Grecia, am trecut graniţa din Bulgaria în Grecia pe la Kulata. Nu am recunoscut, faţă de cum era acum 3-4 ani. Veniţi să vedeţi ce înseamnă planeitate la autostradă. Îmi este ruşine că lucrez în CNADNR când văd ce lucrări, ce rosturi de 2 lei pun (constructorii n.n.), ce planeitate de 2 lei şi colegii mei recepţionează în continuare lucrările ştiind că sunt proaste. Noi râdem de bulgari. Trebuie să ne fie ruşine, am ajuns în urma lor.

Categories: ȘTIRI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*