La ordinul UE, Registrul Auto Român verifică toate mașinile Volkswagen din România

La ordinul UE, Registrul Auto Român verifică toate mașinile Volkswagen din România
loading...

Registrul Auto Român a primit ordin de la Comisia Europeană să verifice toate mașinile Volkswagen din România pentru a stabili dacă și acestea au fost falsificate de către producătorul german. Nemții au falsificat toate tipurile de mașini pe care le produc.

Scandalul  Volkswagen ajunge din SUA și în Europa, inclusiv în România. RAR a început verificările la filiala din țară a compania germană.

”Ca urmare a solicitării Comisiei Europene referitoare la efectuarea unor verificări de către toate Statele Membre cu privire la probabilitatea folosirii dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, de către producătorii ce comercializează în Europa autovehicule omologate de tip, în conformitate cu prescripțiile Regulamentului CEE-ONU nr.83 sau ale Regulamentului CE nr. 715/2007, Registrul Auto Român a întreprins următoarele acțiuni: pentru certificatele de omologare acordate de R.A.R. referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Român a contactat titularii acestor certificate și a demarat o acțiune de verificare, referitoare la probabilitatea existenței pe vehiculele fabricate până acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante. Menționăm că R.A.R. nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel. Conducerea Registrului Auto Român a contactat conducerea reprezentanței grupului Volkswagen în România și a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparțin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum și actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informații vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă. Vehiculele marca Volkswagen pentru Europa dețin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, și nu de către Registrul Auto Român. Conform legislației europene, răspunderea pentru asigurarea conformității producției revine constructorului și autorității care a emis omologarea”, se arată în comunicatul de presă al RAR, remis recentNEWS.ro.

Registrul Auto Român anunță că va lua măsurile necesare în funcție de definitivarea listei cu tipurile de vehicule vizate și va ține cont de măsurile administrative pe care autoritățile germane vor hotărî să le aplice Grupului Volkswagen.

Vineri, Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a anunțat că Volkswagen a falsificat și datele privind emisiile camionetelor și a altor tipuri de mașini pe care le produce.

”Pe baza datele noastre, camionetele și mașinile fabricate de Volkswagen sunt de asemenea echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare”, a afirmat Dobrindt.

Volkswagen este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu și în timpul operațiunilor normale.

Reprezentanții VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.

Volkswagen “a manipulat” în Germania testele privind nivelului emisiilor la 2,8 milioane de mașini, a anunțat vineri ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt.

La Bursa de la Frankfurt, acțiunile Volkswagen au scăzut vineri cu 4%, la 107,65 euro. Din cauza declinului acțiunilor, VW a pierdut săptămâna aceasta aproape 25 miliarde de euro (28 miliarde de dolari) din capitalizarea de piață.

Noul șef al grupului Volkswagen este Matthias Mueller. În vârstă de 62 de ani, a condus divizia Porsche în ultimii patru ani.

Portofoliul Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.

Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, și-a prezentat miercuri demisia, după o reuniune de urgență a conducerii și principalilor acționari, pe fondul scandalului emisiilor.

Categories: ȘTIRI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*