Interes general revine din 5 februarie la TVR 1

Interes general revine din 5 februarie la TVR 1
loading...

Emisiunea Interes general revine la TVR 1 joi, 5 februarie cu ediţii în direct şi mai multe premii. Realizată şi moderată de Sorin Burtea, emisiunea face un istoric al campaniei Solicitaţi bonul fiscal!, iniţiată de TVR în mai 2013.

Invitaţii lui Sorin Burtea la această nouă ediţie dedicată campaniei Solicitaţi bonul fiscal! vor fi: Aurel Popescu, preşedinte ROMPAN, Sorin Minea, preşedinte ROMALIMENTA şi Radu Timiş, preşedinte Grup CRIS-TIM, iar prin Skype va interveni şi Dragoş Frumosu, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Industria Alimentară.

În 4 martie 2014, consilierul de stat Ioana Petrescu recunoştea, într-un interviu din emisiunea Interes general că o astfel de iniţiativă este utilă şi că Guvernul ar trebui să vină cu o campanie complementară celei iniţiate de TVR, pentru a sprijini un comerţ corect şi pentru a evita evaziunea fiscală. În februarie – aprilie 2014, ţări precum Grecia, Slovacia şi Portugalia au iniţiat loteria bonurilor fiscale.

În ianuarie 2015, Guvernul României a anunţat că lansează o loterie a bonurilor fiscale. „Această loterie este, de fapt, formula statului la campania Solicitaţi bonul fiscal!, afirmaţie susţinută de fostul ministru al Finanţelor, Ioana Petrescu, în emisiunea Interes general de la TVR 1”, ne reaminteşte realizatorul emisiunii, Sorin Burtea.

Campania Solicitaţi bonul fiscal!, prima campanie împotriva evaziunii fiscale susţinută de o televiziune din România (TVR), a fost lansată în 10 mai 2013, fiind un demers jurnalistic al emisiunii Interes general, difuzată de TVR 1 în direct, joia, de la ora 17.00. Spotul campaniei campaniei „Pentru o viaţă mai bună, solicitaţi bonul fiscal!” este difuzat de TVR 1, TVR 2, TVR 3 şi studiourile teritoriale (TVR Cluj, TVR Timişoara, TVR Craiova, TVR Iaşi, TVR Tîrgu Mureş).

În aproximativ doi ani de campanie, echipa emisiunii a oferit peste 200 de premii, fiecare în valoare de 500 de lei. Extragerile au loc în direct, iar totalul premiilor va fi de 176.000 lei până pe 30 iunie 2015. Telespectatorilor le-a fost solicitat să trimită pe adresa redacţiei emisiunii bonul fiscal pentru a putea câştiga premii în urma tragerilor la sorţi – pretext pentru a obişnui populaţia să solicite bonul fiscal atunci când achiziţionează orice.

„La scurt timp de la începerea acestei campanii, am început să primim la redacţie mii de bonuri fiscale la o singură ediţie”, spune producătoarul emisiunii, Sorin Burtea.

Din septembrie 2013, pe lângă celelalte premii, echipa emisiunii a mai oferit şi un premiu bonus (tot de 500 de lei) celor care nu primeau bon fiscal şi sesizau autorităţile competente, respectiv unităţile Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice. Şi datorită acestei campanii, telespectatorii au realizat importanţa bonului fiscal şi au sesizat ANAF, iar autorităţile au început să acorde atenţie fenomenului.

„În faza iniţială a proiectului, acceptam bonuri fiscale pentru toate produsele. Din septembrie 2013, ne-am alăturat deciziei Guvernului de a reduce TVA la 9% la pâine şi alte produse de panificaţie şi am trecut la o nouă etapă a campaniei: regulamentul a prevăzut primirea numai de bonuri pentru pâine şi alte produse de panificaţie. Apoi, din noiembrie 2014, am extins concursul la bonuri pentru carne şi alte produse din carne (cu TVA 24%) pentru a grăbi reducerea taxei pe valoare adaugată la aceste produse”, completează producătorul emisiunii.

Pe lângă spoturile propriu-zise, în numeroase ediţii ale emisiunii Interes general de la TVR 1 au fost promovate importanţa solicitării bonului fiscal şi măsuri de scădere a evaziunii. De asemenea, au fost realizate numeroase reportaje cu camera ascunsă.

După lansarea campaniei la TVR, au început să fie organizate mai multe concursuri cu bonuri, multe dintre ele având denumirea campaniei noastre sau derivate din aceasta (numeroase firme de cosmetice, supermarketuri -vezi Profi-, diverse branduri au organizat concursuri similare pornind de la bonul fiscal). Ideea a fost apoi preluată de alte posturi de televiziune şi radio din România (vezi Antena 3 care a încercat campania „Produs în România”, iniţiativa Radio Vacanta şi Radio Constanţa – stopevaziune.ro). Apoi, în decembrie 2014, poliţia din Reşiţa a împărţit fluturaşi locuitorilor oraşului informându-i despre importanţa solicitării bonului fiscal. Mai mulţi profesori au abordat subiectul în orele de dirigenţie, temele au devenit importante pentru bloggeri, iar în presa scrisă s-au publicat numeroase articole despre bonul fiscal. În final, în ianuarie 2015, Guvernul României a anunţat că va lansa o loterie a bonurilor fiscale. Considerăm scopul campaniei noastre Solicită bonul fiscal! pe deplin atins!”, mai punctează Sorin Burtea.

Întreaga poveste a campaniei Solicitaţi bonul fiscal! poate fi urmărită joi, 5 februarie 2015, de la ora 17.00, la TVR 1 şi TVR+, în emisiunea Interes general, atunci când alţi telespectatori vor câştiga mai multe premii.

Categories: MASS MEDIA

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*