Cum iti alegi pantofii de alergare?

Cum iti alegi pantofii de alergare?
loading...

Fie ca esti un alergator profesionist sau doar practici acest sport in timpul liber, e important ca incaltamintea sa fie una adecvata si sa iti protejeze piciorul timp indelungat. Cu toate acestea, cand iti achizitionezi pantofii sport trebuie sa tii cont de frecventa cu care vei alerga (zilnic sau doar in weekend), scop (pentru maraton sau doar jogging), distanta (o tura de parc sau cativa zeci de kilometri) si teren (sosea, pamant sau banda).

Asadar, ce caracteristici trebuie sa indeplineasca incaltamintea ta sport vor fi prezentate in continuarea acestui ghid propus de Ortopedica.ro.

Cum iti alegi pantofii de alergare? 

  1.   Calitate

Alege calitatea inaintea pretului. E important ca piciorul tau sa fie protejat si tu sa te bucuri de o experienta placuta in momentul alergarii, de aceea calitatea este un criteriu imperativ. De asemenea, nu te lasa ghidat de marca in momentul alegerii incaltaminte intrucat diferenta dintre acestea consta strict in confortul resimtit la purtare. Experimenteaza si opteaza pentru ce ti se potriveste.

  1.   Proba

Desi o comanda pe net este mult mai la indemana si dispui de o gama mai variata de optiuni de pantofi sport, ideal este sa ii vezi si sa ii probezi direct in magazin, inainte de cumparare. Verifica magazinele dotate cu banda de alergare pentru a verifica pantofii pe care vrei sa ii achizitionezi.

  1.   Masura

E indicat sa alegi o pereche de pantofi cu un numar mai mare decat porti in mod normal pentru ca talpa are tendinta de a se dilata la mers indelungat sau alergare, necesitand astfel mai mult spatiu.

  1.   Confort

Confortul ar trebui sa fie pe primul loc. Piciorul trebuie sa se simta lejer in incaltaminte, in acelasi timp, pantoful trebuie sa stea potrivit pe talpa. Asadar tine cont de lungime, latime, material (trebuie sa permita piciorului sa respire, dar sa fie si impermeabil daca sunt utilizati pe timp de ploaie), varf, pentru a nu fi jenat si a provoca daune unghiilor si calcai, pentru a nu suferi bataturi. De asemenea, e indicat sa ai doua perechi de incaltaminte sport, alternandu-le de la o zi la alta pentru a permite talpii sa revina la forma initiala.

  1.   Pronatie

Pronatia reprezinta procesul de rotatie a talpii in momentul atingerii solului. Prima data se calca cu partea externa a calcaiului dupa care are loc o miscare de rotatie spre interior si se impinge in calcai pentru avant. Pronatia este de trei tipuri: normala (urma talpii este intreaga, cu o arcuire usoara), exagerata (urma lasata de talpa este completa, lata) si insuficienta (urma este subtire, curbata, cu un arc pronuntat). In functie de acestea iti poti alege incaltamintea care sa corecteze modul in care pasesti. Astfel: pentru o pronatie exagerata ai nevoie de o pereche de pantofi sport cu o forma dreapta si talpa ferma, cu densitate  in partea interioara; iar pentru cea insuficienta, sunt recomandati pantofii cu captuseala pentru atenuarea socurilor.

 

Categories: SPORT

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*