CNADNR repară pe banii românilor, autostrada Orăștie – Sibiu, pentru că italienii refuză să respecte contractul

CNADNR repară pe banii românilor, autostrada Orăștie – Sibiu, pentru că italienii refuză să respecte contractul
loading...

Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi va repara pe banii românilor, autostrada Sibiu – Orăștie, care s-a crăpat la zece zile de la inaugurarea din noiembrie 2014. Compania italiană Salini Impregilo, cea care a construit autostrada, este responsabilă de repararea acesteia, însă, italienii se fac că plouă și anunță că se vor apuca de treabă la….Paștele cailor.

Inaugurat pe 14 noiembrie 2014, tronsonul de 22 de kilometri din autostrada Sibiu – Orăștie, s-a crăpat la zece zile de la inaugurare, iar autostrada a fost închisă parțial la două luni de la darea în folosință. Însă nici până acum, italienii nu au reparat ceea ce s-a stricat din vina lor.

Astăzi, Directorul General al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Narcis Ștefan Neaga, a efectuat o vizită de lucru pe șantierul  Autostrăzii Orăștie – Sibiu, lotul 3, zona Aciliu. Cunoscute fiind defectele (fisurile) pe acest tronosn,  CNADNR solicitase constructorului (Salini Impregilo) începerea remedierii acestor defecte, cel mai târziu pe data de 29 iunie.

Directorul CNANDR a constatat că termenul nu a fost respectat, lucrările de remediere nefiind începute.

 “Cu toate că se știa că astăzi voi fi aici, pe șantierul de la Aciliu, nu am reușit să mă întâlnesc cu nici un reprezentant al constructorului. Nu a venit nimeni din conducerea firmei, iar pe șantier erau doar doi, trei oameni.  Dar, tocmai astăzi, constructorul ne-a trimis un program de începere a remedierii acestor defecte (fisuri), după 15 iulie. Acest lucru e o nouă amânare, lucru inacceptabil, luând în considerare nivelul mare de trafic pe acest tronson de autostradă și necesitatea asigurării siguranței circulației în această zonă”, spune Narcis Neaga.

În loc să îi someze și să facă presiuni pentru a repara de urgență autostrada, Neaga anunță că va repara compania de stat, pe banii românilor, urmând ca mai apoi, banii să fie recuperați de la italieni. Adică la anu și la mulți ani

”Din primele investigații de la fața locului rezultă că fisura nu este datorată alunecărilor de teren, ci doar problemelor nerezolvate, cum ar fi drenurile înfundate. Am mai constatat la terminarea viaductului, în sensul de mers spre Sibiu, că șanturile colectoare nu au fost finalizate, apa acumulată în urma ploilor din ultimele zile putând afecta instalația electrică și sistemul ITS. CNADNR împreună cu CESTRIN au efectuat foraje, teste la fața locului, care erau în sarcina constructorului. Testele efectuate au confirmat că a fost o greșeala de execuție din partea constructorului. Este inadmisibil ca de la apartiția fisurilor până în prezent constructorul să nu cerceteze și să nu găsească soluții pentru rezolvarea problemelor. În aceste condiții, astăzi am hotărât să remediem imediat fisura de 20 de metri, urmând ca decontul acestei lucrări să se facă din banii constructorului. În același timp le vom solicita, ca ultimatum, printr-o scrisoare oficială, un plan de măsuri concret și realist de rezolvare a tuturor problemelor apărute pe acest tronson. Consider că am dat dovadă de înțelegere până acum, dar responsabilitatea față de realizarea acestui proiect ne determină să acționăm ferm, și să nu mai îngăduim tergiversări și soluții precare. Le solicit și public celor de Salini Impregilo să își asume contractul cu responsabilitate”, a mai declarat Narcis Ștefan Neaga.

Tronsonul de 22 de kilometri, inaugurat pe 14 noiembrie, a fost deschis cu o întârziere de un an şi jumătate, din cauza alunecărilor de teren din zonă. Alunecările de teren au obligat constructorul să excaveze terasamentul deja construit pe o porţiune de aproximativ un kilometru lungime, să consolideze terenul şi să ridice din nou terasamentul care pe alocuri ajunge la 12 metri înălţime. Numai că termenul scurt în care a fost executată această lucrare a ridicat semne de întrebare cu privire la calitatea lucrărilor. Iar crăpăturile apărute demonstrează că totul s-a făcut în mare grabă și de …mântuială.

Categories: ȘTIRI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*