CFR SA primește 689 de milioane de euro de la UE pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare

CFR SA primește 689 de milioane de euro de la UE pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare
loading...

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat contracte de finanţare cu Comisia Europeană (INEA- Innovation and Networks Executive Agency) pentru 4 proiecte feroviare, în valoare totală de 689 milioane de euro, în cadrul Programului Connecting Europe Facility (CEF). Cofinanţarea naţională va fi asigurată din bugetul de stat, în proporţie de 15%.

Cel mai important proiect aprobat si finantat de Comisia Europeană in proportie de 85% este proiectul de modernizare a legăturii feroviare între Brașov și Sighișoara, secțiunea Brașov-Apaţa și Caţa-Sighișoara, care are o valoare de 677.739.059 milioane euro. Obiectivul principal al proiectului este promovarea mobilității sustenabile de-a lungul Coridorului Rin – Dunăre, prin creșterea vitezei de circulație a trenurilor, reducerea timpului de călătorie pentru trenurile de călători și de marfă, creșterea siguranței circulației prin introducerea sistemelor moderne de management al traficului și semnalizare, şi, nu în ultimul rând, protejarea mediului în conformitate cu noile standarde de interoperabilitate și regulamente ale Uniunii Europene.

Un alt proiect cu un buget eligibil în proporţie de 100%, în valoare de 1.073.945 euro, este proiectul care vizează îmbunătățirea capacităţii instituționale şi de implementare a proiectelor în cadrul companiei, astfel încât să se asigure o calitate superioară, eficiență și transparență în gestionarea fondurilor UE în vederea pregătirii şi implementării în termen a proiectelor de infrastructură feroviară din România, aferente reţelei TEN-T eligibile pentru finanţare prin instrumentele financiare puse la dispoziţia statelor membre de căre Comisia Europeană în perioada 2014-2020.

Actualizarea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea liniei CF Craiova – Calafat este cel de-al 3-lea proiect cu o finanţare nerambursabilă în valoare de 1.476.345,45 euro (85% FEN). Scopul proiectului constă în actualizarea documentaţiei în conformitate cu Standardele Tehnice de Interoperabilitate (STI) şi tinand cont şi de previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă la nivel naţional şi international, precum şi lansarea imediată a procedurilor de licitaţie pentru proiectare şi execuţtie lucrări.

Iar ultimul proiect cu finanţare aprobată este cel cel referitor la realizarea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea liniei cf Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, care va beneficia de o finanţare nerambursabilă în valoare de 8.432.425 euro (85% FEN). Scopul proiectului constă în întocmirea documentației Studiului de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş la standardele impuse pentru coridoarele europene şi lansarea imediată a procedurilor de licitaţie pentru proiectare şi execuţie lucrări pe această secţiune.

“Accesarea fondurilor în cadrul mecanismului de finanţare CEF constituie o alternativă fezabilă de finanţare a proiectelor feroviare, care va conduce la îndeplinirea obiectivelor strategice ale României şi implicit ale CFR, de finalizare a lucrărilor de modernizare pe coridoarele de transport feroviar aparţinând reţelei TEN-T CORE din fonduri europene, în cadrul exerciţiului financiar comunitar 2014-2020, cu beneficii importante pentru întreaga societate şi impact direct în dezvoltarea infrastructurii feroviare”, a declarat Marius CHIPER, director general al CFR SA.

Programul Connecting Europe Facility (CEF) urmărește accelerarea investițiilor în domeniul rețelelor de transport, energie și telecomunicații transeuropene și mobilizarea finanțărilor publice sau private. De asemenea, CEF urmărește valorificarea sinergiilor dintre sectoarele de transport, telecomunicații și energie, sporind astfel eficacitatea intervențiilor UE și permițând optimizarea costurilor. De asemenea, CEF stabilește defalcarea resurselor care urmează a fi puse la dispoziție în cadrul financiar multianual, pentru anii 2014 – 2020.

Categories: ECONOMIE

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*