Ce înseamnă analiza SWOT și la ce servește ea

Ce înseamnă analiza SWOT și la ce servește ea
loading...

O analiză SWOT este cea mai inedită şi cea mai eficientă metodă de a-ţi delimita toate punctele cheie ce ţin de afacerea ta. Descoperi care îţi sunt atuurile, punctele slabe, care sunt ameninţările provenite din exterior de la firmele concurente, dar şi oportunităţile pe care le ai tu, ca firmă, în faţa celorlalte firme de pe piaţă. O bună funcţionare a afacerii poate fi asigurată de o analiză SWOT şi de o certificare ISO 27001.

Analiza SWOT include tot ceea ce ai nevoie pentru a afla care este potenţialul firmei tale de a se menţine pe piaţă şi de a produce profit, dar şi de a lua avantajul altor firme de pe acelaşi segment de piaţă. Această metodă de analiză de marketing este un instrument foarte necesar şi util în dezvoltarea, delimitarea şi confirmarea scopurilor afacerii tale, dar mai ales a strategiilor alese pentru elaborarea unui plan de afaceri.

O parte din experţi spun că mai întâi de toate, ar fi indicat să observi şi să evaluezi elementele interne ale unei astfel de analize, mai exact punctele forte şi punctele slabe din cadrul afacerii tale. Însă, alţi experţi sugerează că ar trebui evaluate şi luate în considerare mai întâi oportunităţile şi ameninţările externe aferente afacerii tale. Oricum ar fi, toate aceste patru elemente constitutive ale analizei SWOT sunt la fel de importante şi trebuie luate în calcul.

Punctele forte sunt acele elemente ce descriu avantajele şi atributele interne ale organizaţiei tale. Aceste puncte forte sunt cele mai la îndemână şi sub controlul tău. Ce aveţi în plus faţă de concurenţă? Ce resurse aveţi? Ce faceţi cu mult mai bine decât ceilalţi?

Pe de altă parte, punctele slabe ale afacerii tale sunt sunt factori care sunt de asemenea sub controlul tău şi care te împiedică să obţii şi să menţii calitatea serviciilor tale şi o întâietate în faţa concurenţilor.

În schimb, aspecte externe ca oportunităţile sunt delimitate, de asemenea, în cadrul unei analize SWOT, luând în considerare factori externi pozitivi şi diferiţi faţă de posibilităţile concurenţilor. Oportunităţile sunt exact potenţialul de care dispui ca să te afirmi în faţă celorlalţi de pe piaţă.

Ameninţările sunt acei factori externi ce pot afecta afacerea ta, factori ce nu sunt în controlul tău şi îţi pot pune în pericol strategiile de marketing şi afacerea într-o parte de risc ce ar putea să te afecteze pe viitor sau chiar în prezent.

Categories: ECONOMIE

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*