Capitala României, blocată de protestul a 4000 de transportatori rutieri

Capitala României, blocată de protestul a 4000 de transportatori rutieri
loading...

Traficul ruter în București este paralizat de câteva ore din cauza protestului transportatorilor rutieri. Mii de taxiuri, camioane şi autobuze blochează traficul în București în semn de protest față de majorarea excesivă a prețului RCA și a faptului că supraacciza la carburanți nu este eliminată de la 1 ianuarie 2016.

Transportatorii au început să se adune în Piaţa Victoriei şi pe Şoseaua Kiseleff încă de la ora 08.00, iar până la ora 10.00, când a început protestul, manifestanţii şi-au parcat maşinile în zona cuprinsă între sediul Guvernului şi Arcul de Triumf, blocând traficul.

Protestatarii au bannere pe care scrie “Prima RCA, plata mafia”, “Mişu face pişu”, “Service-uri în faliment, ASF incompetent”, “Mişu Negriţoiu, criminalul care a distrus asigurările din România”, “Negriţoiu, nu uita, DNA-ul te va lua” şi scandează “Demisia, demisia, Negriţoiu, demisia”, “Ce caută premierul la Bruxelles”, “Domnule premier, treziţi-vă”.

O delegaţie a transportatorilor care protestează în Piaţa Victoriei şi pe Şoseaua Kiseleff a intrat în Palatul Victoria, fiind invitată la discuţii cu vicepremierul Vasile Dâncu şi cu ministrul Transporturilor, Dan Costescu, cărora le va prezenta cererile manifestanţilor de reducere a tarifului RCA.

Circulaţia este închisă, de la ora 05.00 şi până la ora 17.00, pe Şoseaua Kiseleff, de la Arcul de Triumf până la Piaţa Victoriei, respectiv de la Arcul de Triumf până la Piaţa Presei Libere, în zona centrală-Mediană, traficul fiind deschis pe ambele sensuri ale străzii Arh. Ion Mincu şi pe str. Paris. În cazul în care va fi necesar, se va restricţiona traficul şi pe breteaua care leagă Bd. Iancu de Hunedoara de Piaţa Victoriei.

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a sesizat Președintele României, Guvernul României, Ministerul Finanțelor Publice, Autoritatea de Supraveghere Financiarã (ASF), Consiliul Concurenței și a informat Ministerul Transporturilor cu privire la evoluțiile recente ale costurilor la asigurãrile RCA care afecteazã grav mediul concurențial din România și solicitã limitarea valorilor asigurãrilor RCA/carte verde, în baza Legii nr. 21/1996, republicatã.

„În ultimul an, primele RCA au crescut cu peste 300% în industria transporturilor rutiere. Aceastã creștere și perspectiva de continuare a creșterii în același ritm nu este justificatã de nivelul de daunalitate RCA de 27% peste primele încasate. Dacã în anul 2012, costul mediu cu o asigurare RCA era pentru un autovehicul de transport mãrfuri pe 12 luni, care efectua transporturi rutiere internaționale, de 1.200 lei, în 2014 a ajuns la 4.000 de lei, în 2015 la 15.000 de lei, anul viitor ne așteptãm sã atingã nivelul minim de 60.000 de lei, iar în maximum 5 ani sã depãșeascã valoarea celor mai scumpe autovehicule noi – peste 96.000 euro!!!”, se arată în comunicatul UNTRR.

Potrivit Legii Concurenței nr. 21/1996, republicatã, prețurile produselor și tarifele serviciilor și lucrãrilor se determinã în mod liber prin concurențã, pe baza cererii și ofertei. Totodatã, sunt interzise orice înțelegeri exprese sau tacite între agenții economici ori asociațiile de agenți economici care au ca obiect sau au ca efect restrângerea, împiedicarea ori denaturarea concurenței pe piața româneascã sau pe o parte a acesteia.

Asigurarea RCA-carte verde este o asigurare obligatorie pentru toate autovehiculele care circulã pe drumurile publice, din România sau din orice altã țarã semnatarã a Sistemului Carte verde. O asigurare obligatorie prin lege nu trebuie sã te oblige la faliment sau la imposibilitatea de a plãti valori RCA egale cu valoarea autovehiculului asigurat.

În industria transporturilor rutiere din România sunt implicate peste 33.000 firme de transport mãrfuri și persoane, care opereazã aproape 200.000 de autovehicule licențiate de transport marfã de peste 3,5t și de transport persoane de peste 1+8 locuri, angajând peste 400.000 de oameni!

UNTRR considerã sectorul RCA din România unul în care concurența este substanțial restrânsã prin faptul cã doar 9 companii de asigurãri sunt autorizate de Autoritatea de Supraveghere Financiarã (ASF) sã activeze pe piața RCA, iar acestea au mãrit prețurile cu 300% anual, deși daunalitatea anualã este de 27%.

”Considerãm cã aceste evoluții recente ale costurilor la asigurãrile RCA afecteazã grav mediul concurențial din România și ne exprimãm îngrijorarea privind direcția cãtre care se îndreaptã costurile asigurãrilor RCA. Având în vedere cã piața liberã RCA este în pragul colapsului în România, solicitãm ca potrivit art. 4, pct. 2 din Legea nr. 21/1996, republicatã, Guvernul cu avizul Consiliului Concurenței și prin ASF sã instituie controlul prețurilor, întrucât prețurile nu se mai stabilesc în mod liber, pe baza cererii și ofertei”, a declarat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR.

La 1 ianuarie 2016 aplicarea directivei Solvency II și situația din piața româneascã RCA dupã falimentul ASTRA, creștere de la 1% la 5% a contribuției cãtre Fondul de Garantare, vor conduce la o nouã majorare a prețurilor RCA, care nu mai poate fi acceptatã!

Categories: ȘTIRI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*