Aparatură SF în arma viitorului. Casca pilotului costă jumătate de milion de dolari

Aparatură SF în arma viitorului. Casca pilotului costă jumătate de milion de dolari
loading...

Cel mai modern avion multirol creat de americani are la borg aparatură SF. Casca pilotului costă jumătate de milion de dolari. O echipă TVR a filmat acest aparat de zbor performant într-o bază a puşcaşilor marini din Arizona. 

F-35, cel mai nou avion multirol american, are un program de operare mult mai complex decât cel folosit pentru lansarea navetelor spaţiale.

Specialiştii spun că aparatura de bord a F-urilor 35 este cea mai avansată din lume. Avionul are un radar performant şi tot felul de senzori care adună informaţii pentru pilot.

Casca, de exemplu, costă în jur de jumătate de milion de dolari.

Este suprarealist să vezi pământul de sub tine la 10.000 de metri. Şi la aterizare folosim acest sistem, mai ales atunci când aterizăm pe verticală. Te uiţi în jos şi găseşti locul în care să aşezi avionul şi aterizezi. Este impresionant, povesteşte cpt. Mark Dion, pilot F-35B.

Pentru antrenament nu există varianta de F-35 cu dublă comandă. Piloţii se pregătesc pe simulatoare performante, care costă milioane de dolari. După ce termină cursul, ies singuri la zbor. Cei mai mulţi au zburat şi cu alte avioane înainte să treacă pe F-35.

Căpitanul Mark Dion are 32 de ani şi 150 de ore de zbor pe noul multirol. Iniţial, el a pilotat F-18 Hornet, aparat cu care a acumulat 500 de ore de zbor.

Mark Dion: “Facem cam 20-25 de ore la simulator şi abia după ieşim la zbor. Eşti ceva mai încordat prima oară când ştii că pilotezi singur un avion aşa de scump. Însă e uşor de pilotat şi foarte iertător.”

F-35 este cel mai costisitor program al armatei Statelor Unite. Multirolul a ieşit cu greu din fabrică, după întârzieri de ani şi depăşiri uriaşe de buget. Se estimează că Statele Unite ale Americii vor plăti în jur de 400 de miliarde pentru puţin peste 2.400 de avioane.

Categories: IT

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*