Angajații sub 45 sunt mai tensionați și se supără mai des la serviciu

Angajații sub 45 sunt mai tensionați și se supără mai des la serviciu
loading...

Te superi des la serviciu?  Ești tensionat în relația cu alții și ai dificultăți să-ți exprimi diferențele de opinie? Dacă răspunsurile la întrebările anterioare sunt afirmative, atunci este foarte probabil să fii stresat, asemenea majorității angajaților din România. Studiul „Stres Național”, publicat recent, a evidențiat că 99,7% dintre salariații din țară sunt stresați și suferă de stări de epuizare sau de tristețe.

Angajații tineri se supără mai des fără motiv

Angajații români între 18 și 45 de ani tind să se supere mai des fără motiv când se află la job, arată studiul „Stres Național”. În clasamentul salariaților care se supără „de obicei” și „totdeauna” se regăsesc angajații de 18-25 de ani (32,6%), urmați de cei de 26-35 de ani (30,1%) și de cei de 16-45 de ani (19,5%). Totodată, raport la genul angajaților, 27,7% dintre femei au precizat că se supără „de obicei” și „totdeauna”, comparative cu 11,6%, în cazul bărbaților. Mai mult, analiza citată semnalează și că salariații de pe poziții non manageriale se supără mai des, la fel ca angajații din departamentele proiectare și design, recepție marfă și juridic.

Lipsa de experiență generează tensiune

Angajații tineri nu doar că se supără mai des fără motiv, dar tind să fie și mai tensionați în relațiile cu colegii lor, spre deosebire de salariații de peste 45 de ani. La fel ca în cazul angajaților care se supără mai des fără motiv, managerii sunt mai puțin tensionați decât personalul care ocupă funcții non manageriale. În plus, studiul subliniază că numărul femeilor tensionate este de peste două ori mai comparativ cu cel al bărbaților. În funcție de departamentul în care lucrează, angajații mai tensionați se regăsesc în sectoarele juridic, relații publice și comunicare și design.

Activitățile de team building ajută angajații să se relaxeze

Companiile care sunt preocupate de reducerea nivelului de stres al angajaților lor ar trebui sa apeleze cu încredere la programele de team building. Ele sunt  sunt foarte apreciate de către angajați, indiferent de vârstă, deoarece implică multă spontaneitate și creativitate și, în plus, generează multă voie bună. De regulă, companiile organizează team buildinguri la mare sau la munte, în care includ atât activități outdoor, cât și indoor.

Sursa foto: pixabay.com

Categories: LIFE

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*