Americanii au dat un tun de jumătate de miliard de euro la Autostrada Transilvania

Americanii au dat un tun de jumătate de miliard de euro la Autostrada Transilvania
loading...

Americanii de la Bechtel au dat în România un tun de peste jumătate de miliard de euro. Au încasat bani și când utilajele stăteau pe șantierul Autostrăzii Transilvania. Ministerul de Finanțe încearcă să recupereze uriașul prejudiciu dând vina pe 5 directori din Compania Națională de Autostrăzi.

Tun de jumătate de miliard de euro dat în zece ani de ”muncă„ în România la Autostrada Transilvania. Cu ajutorul a cinci directori din Compania de Autostrăzi, americanii au încasat în mod ilegal  525 de milioane de euro. În zece ani au construit doar 52 de kilometri între Câmpia Turzii și Gilău, județul Cluj, la care se adaugă alți 64 de kilometri între Suplacu de Barcău și Borș, aduși însă la jumătate și care nu pot fi folosiți.

În anul 2013, americanii de la Bechtel trebuiau să termine toți cei 415 kilometri la care se angajaseră, contractul de realizare a autostrăzii Transilvania a fost reziliat.

În total s-au plătit pe toate lucrările suma de 1,5 miliarde euro, deși s-a făcut doar 20% din întreaga autostradă. Americanii au încasat 68% din banii estimați inițial.

Ministerul Finanțelor cere Companiei de Autostrăzi să recupereze 525 milioane de euro de la mâna de directori generali care a condus compania.

Documente deținute în exclusivitate de Digi24 și Digi24.ro arată că în urma unui control derulat în perioada 2013 -2016 de către o echipă a Ministerului de Finanțe se cere recuperarea uriașei sume de la directorii generali ai companiei care au semnat contractul, fără să îl renegocieze, și de la cei care ulterior au fost de acord cu modificarea acestuia într-un mod în care au fost aduse pagube mari statului.

Raportul nu spune un cuvânt despre semnarea politică a contractului sau despre prima modificare majoră adusă contractului, nu de către directori generali, ci de Guvernul și Parlamentul din 2004. Atunci contractul care prevedea construirea și finanțarea autostrăzii a rămas unul doar de construire. Fără finanțare Compania de Autostrăzi n-a putut derula cursiv contractul iar factura înaintată de americani a fost una uriașă. Prima modificare majoră și păguboasă a contractului a fost în 2005 în mandatul de premier al lui Călin Popescu Tăriceanu.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a formulat o plângere prealabilă la Ministerul Finanțelor Publice împotriva raportului din luna decembrie 2016 prin care se solicită recuperarea unui prejudiciu de 525,89 milioane de euro din contractul cu Bechtel și a solicitat instanței judecătorești suspendarea dispoziției obligatorii, a anunțat, joi, CNAIR.

“După primirea Raportului și a dispoziției emise de Inspecția economico-financiară, CNAIR SA a formulat o plângere prealabilă la Ministerul Finanțelor Publice împotriva Raportului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și, de asemenea, a solicitat instanței judecătorești suspendarea dispoziției obligatorii. Până în prezent, CNAIR nu a primit încă un răspuns la plângerea prealabilă împotriva Raportului și nici Instanța de judecată nu s-a pronunțat încă în ceea ce privește solicitarea de suspendare a dispoziției. Prin urmare, după epuizarea tuturor căilor de atac, Compania va acționa în funcție de soluția dată de instanța de judecată“, precizează CNAIR într-un comunicat remis AGERPRES.

Reprezentanții companiei afirmă că CNAIR va formula, în termenul legal, contestație la executare și va solicita suspendarea provizorie a somației ANAF în fața instanțelor judecătorești.

Categories: ȘTIRI

About Author

Comments

  1. Inchirieri auto Bucuresti
    Inchirieri auto Bucuresti 25 February, 2017, 19:04

    Asta este interesul pentru care au venit in Romania.

    Reply this comment

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*