Alergarea pe banda vs alergarea în aer liber

Alergarea pe banda vs alergarea în aer liber
loading...

Cei mai mulți afirmă faptul că mișcarea în aer liber este mult mai eficientă decât cea realizată în sala de sport și motivele sunt evidente: inspiri constant aer proaspat și curat, mai ales dacă te antrenezi într-un parc, beneficiezi de un peisaj verde, liniște și energia vie pe care doar natura ți-o poate oferi.

Cu toate acestea, condițiile meteo și schimbările anotimpurilor te pot împiedica să te mai bucuri de aceeași atmosferă afară, motiv pentru care ești nevoit să apelezi la sala de sport.

Beneficiile alergatului?

  • Circulația sangvină este îmbunătățită
  • Grăbește arderea grăsimilor
  • Definește corpul și se întăresc mușchii
  • Întărește sistemul osos
  • Reduce nivelul de stres

În continuarea acestui articol propus de SportAddict.ro vei afla care sunt avantajele si dezavantajele alergării în aer liber și respectiv al celei făcute pe bandă, la sală.

Alergarea în aer liber

Avantaje:

  • Poți opta pentru diferite tipuri de terenuri care îți solicită mușchii mult mai mult comparativ cu banda de alergare și determină articulațiile să se adapteze.  
  • Alege terenuri nepavate, precum nisipul, care este cel mai solicitant și care te dermină să arzi cele mai multe calorii.
  • Dispui de aer proaspăt constant, curățat de particulele de praf care pot exista într-o sală de sport.

Dezavantaje:

  • Ai nevoie de pantofi de alergare specifici tipului de teren pe care alegi să faci mișcare.
  • Riști să te accidentezi pe tipul de suprafață aleasă pentru a alerga.
  • Condițiile meteo precum ploaia, vântul, temperaturile scăzute, îți pot afecta antrenamentul, moment în care ești nevoit să te retragi la sală.

Alergarea pe bandă

Avantaje:

  • Mişcarea pe o bandă de alergare profesională prezintă o formă de alergare mult mai confortabilă pentru că nu implică schimbări de temperatură, suprafață, umiditate.
  • Este mult mai sigură decât alergarea în natură pentru că nu există riscul accidentării cauzate de teren.
  • Îți poți alterna ritmul și să ții evidența acestuia.
  • Este ideală pentru persoanele cu probleme cronice ori ale articulațiilor pentru că pe bandă pot menține un ritm constant.

Dezavantaje:

  • Arderile calorice sunt mai scăzute comparativ cu cele din timpul alergatului afară pentru că presupune un efort mai mic.
  • Nu există factori care să îți îngreuneze mișcarea, cum ar fi: vântul, suprafața.
  • Îți ușurează efortul prin prezența mânerelor de susținere și a suprafeței plate, care nu necesită coordonare și menținerea echilibrului.

Ai în vedere faptul că poți opta pentru creșterea nivelului de dificultate la sală și reducerea riscului de alterare a articulațiilor prin înclinarea bandei și modificarea ritmurilor de alergare. Astfel, organismul nu va avea timp să se obișnuiască cu un singur ritm și va fi antrenat să continue procesul de ardere a grăsimilor și definire a corpului.

sursa foto: https://static.garmincdn.com

Categories: SPORT

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*