Alegerea unei facultăți: Opinia unui masterand care a devenit CEO

Alegerea unei facultăți: Opinia unui masterand care a devenit CEO
loading...

În zilele următoare, mii de studenți își vor depune dosarele pentru înscrierile la o facultate pentru un program de licență sau pentru masterat. Intrigată de faptul că mulți absolvenți încă nu sunt hotărâți cu privire la facultatea cea mai bună ce le poate oferi o carieră de succes, redacția Recent News a căutat sursa de inspirație chiar printre studenți.

Așa l-am întâlnit pe Paul-Tiberius Coman, masterand la Facultatea de Marketing din A.S.E care scria pe un grup al studenților ASE următoarele:

Și la marketing faci de toate, precum la management. Diferența este că la marketing veți învăța să înțelegeți consumatorul (piața). La management veți sări peste lucrurile fundamentale ale unui business: comportamentul consumatorului, de pildă. Vedeți voi? Marketingul și Managementul nu ar trebui separate. Ceea ce veți știi să faceți în viață, nu ține de facultate. De facultate ține următorul aspect: să vă formați un mod de gândire. Sper că asta vă ajută în alegerile voastre.

Discuția aprinsă pe grupul universității a pornit de la o studentă care spunea că orice facultate din ASE îți oferă o diplomă de economist și că Facultatea de Management este singura facultate care îți dă șansa să alegi ceea ce îți place să faci.

Dacă ai rămas cu întrebarea: “Eu la ce facultate merg?”, parcurge acest articol și poate îți vei găsi inspirația.

Am decis să îi luăm un interviu lui Paul-Tiberius Coman pentru că încă este student și posedă o caracteristică pe care mulți studenți o caută imediat după băncile facutății: are succes.

Paul este masterand în anul I, proaspăt CEO la Cristal Invest International – o agenție de Marketing Digital înființată în 2009, atlet de performanță și este implicat activ în mai multe  proiecte pentru studenți precum:

  • a creat crosul ASE Student Run ce a adunat peste 2000 de înscrieri în 2 ediții;
  • 6 medalii la atletism pentru ASE și un titlu de campion național la tineret pentru CSM Suceava sunt cele mai importante rezultate sportive;
  • înființarea unui departament de marketing la clubul istoric AFC Venus 1914 București;
  • Online Marketing Manager la Sports Business Academy;
  • dezvoltator al unor platforme online de Enterprise Resource Planning.

Reporter: Paul, pentru începutul tău de carieră a contat facultatea aleasă?

Paul:  Da, categoric da! A contat pentru că am întâlnit noi oportunități în fiecare zi. Dacă ești implicat, iar cadrele didactice sunt deschise, sigur vei găsi ceva în care să te implici. Așa am ajuns eu la Școala de Marketeri în Sport, ce a devenit ulterior Sports Business Academy. Acolo am făcut primii pași în marketing și management. Așa m-am calificat pentru concursul pe un post de CEO la Cristal Invest International.

Reporter: Ce facultate recomanzi absolvenților care își vor depune peste câteva zile dosarele de înscriere?

Paul: Nu recomand nici o facultate. Înscrierea la o facultate nu este alegerea finală pentru carieră, dar îți poate consuma destul de mult timp dacă nu alegi ceea ce își place. Asta recomand: alegeți ceea ce vă place. Dar nu vă luați după impresiile altora. Nici o facultate nu e rea sau bună.

Reporter: Problema elevului de azi este că nu știe ce îî place. Nu e hotărât. Ce sfaturi le poți acorda acestora?

Paul: Eu nu cred că există persoană, indiferent de vârstă, care să nu știe ceea ce îi place. Noi ne punem singuri piedici pentru că gândim prea mult. Sfatul meu este ca fiecare să aleagă un domeniu care i se pare mai accesibil din punct de vedere al informațiilor despre acel domeniu, al rudelor care lucrează sau al prietenilor din jur.

Reporter: Tu de ce ai ales o facultate de marketing?

Paul: Am căutat ceva care să-mi satisfacă dorința de a îmbina analiza cu creativitatea. Apoi m-am întreptat spre management în mod natural, pentru că sunt pasionat de mai multe subdomenii ale economiei și ale IT-ului, dar și de sport. De curând am ajuns la concluzia că managementul și marketingul nu trebuie să fie separate.

Reporter: Dar între universități, ce recomanzi tinerilor?

Paul: Nu recomand o universitate anume și nu voi face asta niciodată. Fiecare fost elev trebuie să-și seteze propriile standarde așa cum și fiecare universitate are un anumit standard. Acesta este cel mai bun răspuns: Setează-ți standardele și apoi restrânge-ți alternativele!

Reporter: Recomanzi internshipurile în timpul facultății?

Paul: Da, chiar din primele semestre ale primului an. Nu este timp de pierdut. Un stagiu de practică este cel mai bun lucru ce ți se poate întâmpla în timpul facultății. Cu atât mai mult voluntariatul. O spun cu mândrie că am peste 5 ani de voluntariat pentru sport, ecologie și marketing. Atenție la ce stagii de practică mergeți. Nu faptul că sunt plătite sau nu contează. Dacă sortezi hârtii, atunci nu vei învăța nimic, iar denumirea de internship este doar o mască pentru un job prost plătit. Internshipul trebuie să te dezvolte. La Marketing Strategic, am creat un stagiu de practică cu 13 module de învățare pentru principalele CMS-uri, pentru HTML, SEO, marketing online și analytics. Deci, noi practicăm intenship-ul part-time orientat pe învățare. Full time nu-l recomand decât dacă e plătit și reprezintă o portiță de a intra într-o anumită companie.

Un ultim gând: Implicarea aduce rezultatele. Nimic nu cade din cer, iar poveștile frumoase nu există. Drumul este mult mai lung de fapt. Fiți motivați și totul va fi bine. :)

Categories: ȘTIRI

About Author

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*